انتخابات نانوایی نیست که نوبتی باشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 ژانویه 2020 | 20:30 ب.ظ
انتخابات نانوایی نیست که نوبتی باشد وکالت ملت یک افتخار است که باید میدان اعتماد و تعهد و عمل باشد درفک خبر/انتخابات یک فرآیند سیاسی و اجتماعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت مردم سالار دینی آن را پشتوانه مستحکم حقوق ملت ایران قرار داده است. مجلس به فرموده ماندگار حضرت امام خمینی (ره) راس همه امور است […]

وکالت ملت یک افتخار است که باید میدان اعتماد و تعهد و عمل باشد

درفک خبر/انتخابات یک فرآیند سیاسی و اجتماعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت مردم سالار دینی آن را پشتوانه مستحکم حقوق ملت ایران قرار داده است.

مجلس به فرموده ماندگار حضرت امام خمینی (ره) راس همه امور است که باید عصاره فضائل و منتخبان امین و متعهد و مردمی که با اعتماد ملت ردای وکالت برتن کرده اند در آن حضور پیدا کنند.

طبق قانون و اصول دموکراسی و مردم سالاری دینی، انتخابات ها لازمه و ترازوی سنجش افکار، برای اظهار اعتماد ملت نسبت به نامزد های انتخاباتی است.

انتخابات باید میدان بیان آزادانه اعتماد مردم بر روی برگه های رای و مجلس باید عرصه تعهد و عمل برای پاسخ به این اعتماد های خالصانه مردم باشد.

اما با وجود پیشرفت و توسعه در افکار سیاسی ملت، هنوز در شهرهای کوچکتر گروه های سیاسی هستند که بدون در نظر گرفتن تمام مولفه های اعتماد و تعهد، مجلس را نوبت بندی کرده و هریک به نحوی تقدم نوبت ها را تحلیل و تفسیر می کند.

اما باید دانست و اعتقاد داشت که صفوف نامزدها برای شرکت در انتخابات، صف نانوایی نیست که صفوف یکی، سه تایی و آشنایی با شاطر برای پیشتازی در گرفتن نان داشته باشد.

تریبون هایی که به واسطه اعتماد ها به کاندیداها داده میشوند، بسیار مطلوب است که جایگاه بیان دیدگاه ها، افکار و دفاع از عملکرد های گذشته کاندیدایی که سابقه وکالت دارند، استفاده شوند.

اتفاق مورد توجه ای که اینروزها در بعضی شهرستان ها گیلان در حال شکل گیری می باشد سخنان درگوشی و کوچه بازاری است که انتخاب نماینده را برای هر دوره به یک منطقه یا شهر خاصی میدانند و می گویند:

از قرار معلوم نوبتی هم باشد نوبت فلان منطقه است

مگر نه اینکه مجلس در راس امور است و انتخاب فرد شایسته برای صندلی سبز بهارستان مستلزم ویژگی های تمام و کمالی است که قانون تعیین کرده است ویژگیهای کلی از جمله مقید وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اسلامی، تعبد به ارزشهای اسلامی ،امانتداری، پرهیز از تجمل گرایی، استقلال خواهی و بیگانه ستیزی ، صداقت در گفتار و رفتار ، لیاقت و شایستگی، شجاعت شهامت، توجه به محرومان ، وکیل الدوله نبودن ، پیگیر مطالبات مردمی، آگاهی و متخصص در مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی، اخلاقمداری ، وام دار مراکز قدرت و ثروت نبودن ، برنامه داشتن….

اما یک سری از ویژگیهای منطقه ای و شهرستانی است از جمله آشنایی به نقاط مختلف سرزمینی و جغرافیای طبیعی و انسانی، شناخت اولویت ها شهرستان ، آشنایی با مشکلات مردم و منطقه ای که ثبت نام کرده است ، تسلط کامل بر امور محوله شهرستانی استانی و کشوری…..

در حالیکه اکثرا براین باورند که یک نماینده ایده آل باید این ویژگیها را داشته باشد چشم بر روی ویژگیها بسته اند و ورود به مجلس را مثل صف نانوایی نوبتی تصور میکنند

در این مقوله سعی بر شکل دادن موج مردمی اند و خود را سوار بر موج می دانند و برای نیل به اهداف و مطامع شخصی از هیچ کوششی دریغ نمکنند

در شرایط حساس جنگ تحریم اقتصادی وظیفه ما مردم در انتخاب بسیار سنگین تر از ادوار گذشته است، شرایطی که تنها راه عبور از آن انتخاب درست و تکیه بر اقتصاد داخلی است همراهی مردم و همکاری و همدلی مسئولان با گوش به فرمان بودن رهنمون های مقام معظم رهبری است

هر رای درست من و شما پای صندوق نقش بسزایی در آینده شهرستان و کشورمان خواهد داشت پس بیاییم بجای حرکت در مسیر موج سواری افراد و نوبتی کردن انتخاب مسیر انقلابی بودن را سرلوحه قرار دهیم و مانع نفوذ افکار افراد خاص در جهت دهی به سمت خواسته قومی و قبیله ای و منطقه ای گردیم چرا که همه ما سوار بر یک کشتی و به سمت یک هدف با ناخدایی ماهر و انقلابی در حرکتیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار