ضیایی فرماندار رودبار؛

در آستانه فصل کشاورزی توجه به آب بندان ها ضروری است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 16 ژانویه 2020 | 03:27 ق.ظ
در آستانه فصل کشاورزی توجه به آب بندان ها ضروری است به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرماندار رودبار در جلسه شورای کشاورزی: در آستانه فصل کشاورزی توجه به آب بندان ها ضروری است محمد صالح ضیایی لایروبی انهار و سر دهنه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت؛ از هم اکنون برنامه ریزی ایجاد سر دهنه ها و لایروبی مسیر آب تا زمین های […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر فرماندار رودبار در جلسه شورای کشاورزی: در آستانه فصل کشاورزی توجه به آب بندان ها ضروری است
محمد صالح ضیایی لایروبی انهار و سر دهنه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت؛ از هم اکنون برنامه ریزی ایجاد سر دهنه ها و لایروبی مسیر آب تا زمین های زراعی انجام گیرد تا هم سرعت آب افزایش یابد و هم از تبخیر و تعریق آب کاسته و دغدغه مردم پیگیری شود.

ضیایی تاکید کرد: تقویم زراعی توسط بخشداران و جهاد کشاورزی تهیه و ابلاغ شود تا در مناطق مختلف زمان بین شخم تا مرحله بهره برداری برای کشاورزان مشخص گردد.

فرماندار گفت: افزایش بازدهی آبیاری با استفاده از سیستم جدید به نظر مغفول مانده است چون تصور بر این است در منطقه پر آب قرار هستیم در صورتی که اینگونه نیست و با مشکل کم آبی روبه رو هستیم و باید در بحث سیستم های جدید آبیاری بیشتر کار کنیم.

وی همچنین گفت: اکنون که در آستانه فصل نهال کاری هستیم تمهیداتی انجام شود تا به تعداد افراد شهرستان رودبار کاشت نهال داشته باشیم و در ماه های بهمن و اسفند امسال ۹۴ هزار اصله نهال به تعداد جمعیت این شهرستان غرس شود.

ضیایی همچنین گفت: عشایر در شهرستان رودبار به تازگی در استان شناخته شده است و تعداد شهرستان های دارای عشایر گیلان با افزوده شدن رودبار به ۶ شهرستان تغییر کرده است که قبل از این هیچ گونه امکاناتی برای عشایر به شهرستان تعلق نمی گرفت در صورتی که می توان امکانات خوبی برای عشایر این شهرستان دریافت نمود و از اقدامات مهم برای عشایر رودبار تشکیل شورای عشایری است.

فرماندار بیان کرد؛ بذر و کود برای کشاورزان توسط جهاد و تعاونی های روستایی پیش بینی و تامین گردد، میوه، گوشت و مرغ مورد نیاز شهرستان در کمیته تنظیم بازار پیگیری گردد و با پیش بینی مسافران نوروزی برای شهرستان تامین شود و بازدید های مشترک از مناطق شهرستان و انعکاس فعالیت های انجام شده به مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار