یادداشت روز؛

پیشگیری، علائم و روش درمان/ آنفلونزا را بیشتر بشناسید

مجتبی نظری
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 14 ژانویه 2020 | 15:53 ب.ظ
پیشگیری، علائم و روش درمان/ آنفلونزا را بیشتر بشناسید درفک خبر/ تعریف آنفلوانزا عبارت است از : داشتن تب بالای ۳۸درجه به همراه سرفه؛ علایم دیگر آنفلوانزا شامل درد بدن؛درد مفاصل و سردرد می باشد. افرادیکه در معرض خطر شدید بیماری آنفلوانزا هستند عبارتند از:زنان باردار؛کودکان زیر ۶سال؛افراد بالای ۶۰سال و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی. افراد فوق را پس از ابتلا به […]

درفک خبر/ تعریف آنفلوانزا عبارت است از : داشتن تب بالای ۳۸درجه به همراه سرفه؛ علایم دیگر آنفلوانزا شامل درد بدن؛درد مفاصل و سردرد می باشد.
افرادیکه در معرض خطر شدید بیماری آنفلوانزا هستند عبارتند از:زنان باردار؛کودکان زیر ۶سال؛افراد بالای ۶۰سال و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی.

افراد فوق را پس از ابتلا به آنفلوانزا به نزدیک ترین پزشک منطقه جهت درمان ارجاع دهید تا درمان های مقدماتی صورت گیرد و در صورت عدم بهبودی جهت درمان ضد ویروسی و دریافت داروهای ضد ویروسی به بیمارستان اعزام نمایید.
بهترین راه برای پیشگیری از آنفلوانزا رعایت اصول بهداشتی می باشد؛مانند شستشوی مرتب دستها با آب وصابون؛استفاده از ماسک.

از دست دادن با یکدیگر خودداری کنید؛عدم تجمع در مناطق شلوغ؛رعایت فاصله حدود یک متری با بیمار مبتلا به آنفلوانزا؛لیوان آب خوری و ظرف غذاخوری بیمار مبتلا به آنفلوانزا بلافاصله پس از استفاده؛با آب و مایع ظرفشویی شستشو گردد؛ ضدعفونی کردن سطوح آشپزخانه و دستگیره درب منزل با محلول ضدعفونی کننده؛
دانش آموزان در صورت ابتلا به آنفلوانزا به مدت ۳روز از رفتن به مدرسه خودداری نمایند
درصورت مشاهده پرندگان و ماکیان تلف شده بلافاصله با مرکز بهداشت و اداره محیط زیست تماس بگیرید تا جهت بررسی و دفن بهداشتی اجساد پرندگان و ماکیان اقدامات لازم صورت گیرد.
حتما از آهک برای دفن اجساد پرندگان و ماکیان استفاده نمایید؛همچنین استفاده از دستکش و ماسک جهت دفن بهداشتی اجساد پرندگان توصیه میشود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار