یادداشت روز؛

دغدغه های دیروز امیرکبیر چقدر در حال و هوای امروز جریان دارد؟

کاظم ارجمندی
تاریخ انتشار: جمعه 10 ژانویه 2020 | 13:41 ب.ظ
دغدغه های دیروز امیرکبیر چقدر در حال و هوای امروز جریان دارد؟ ‍نشریه الکترونیکی درفک خبر/ باتوجه به خستگی ناپذیر بودن امیرکبیر، بزرگترین مشکل مدیران امروز کشور چیست ؟ در پاسخ به این سؤال باید به سخنان چند وقت پیش رهبر توجه داشت که فرمودند مدیران باید جهادی کار کنند. اعتقاد دارم یک مدیر انقلابی و جهادی ساعت، زمان و مکان را نمی شناسد و سعی می […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر/

باتوجه به خستگی ناپذیر بودن امیرکبیر، بزرگترین مشکل مدیران امروز کشور چیست ؟
در پاسخ به این سؤال باید به سخنان چند وقت پیش رهبر توجه داشت که فرمودند مدیران باید جهادی کار کنند. اعتقاد دارم یک مدیر انقلابی و جهادی ساعت، زمان و مکان را نمی شناسد و سعی می کند از هر فرصتی برای خدمت مردم بهره گیرد. مسلماً کار کردن جهادی مدیران موجب رضایت مردم و ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهد شد. مدیر خوب با فعالیت بدون محدودیت خود یک موتور محرک برای نیروهای مجموعه خود می باشد؛ به نحوی که کارکنان زیر مجموعه وقتی تلاش های خستگی ناپذیر یک مدیر را مشاهده می کنند خودشان نیز با جان و دل کار می کنند. مدیری که با قبول مسئولیت در شهرستان، استان و کشور؛ چندین کار اقتصادی دیگر را در اقصی نقاط کشور دنبال می کند، نمی تواند وقت کافی برای رسیدگی به مسئولیت خود داشته باشد. مدیری که پست مدیریت را فرصتی برای جمع آوری ثروت و اشتغال بستگان خود می پندارد مطمئنا در حقوق کارکنان مجموعه خود کوتاهی و همچنین نمی تواند از حقوق ارباب رجوع خود دفاع کند. زیرا وام دار کسانی است که از آنها امتیاز گرفته است.

دغدغه های دیروز امیرکبیر چقدر در حال و هوای امروز جریان دارد؟

به نظر بنده دغدغه اصلی امیر کبیر آگاه شدن مردم از حقوق خود می باشد. امیر کبیر ضمن اینکه تلاش داشت با تأسیس دانشگاه و اعزام دانشجویان به خارج از کشور، سطح علم و دانش جامعه را بالا ببرد، در اجرای قانون نیز قاطعیت به خرج می داد. آنجا که دید یک پدر به علت خرافات و موقومات از زدن واکسن فرزند خود، خودداری نموده و طبق قانون باید جریمه بپردازد به دلیل اینکه شخص قادر به پرداخت جریمه نبود، قانون را ملغا ننمود بلکه از جیب مبارک خویش جریمه فرد مقصر را پرداخت نمود تا قانون چراغ راهی باشد برای حرکت درست جامعه.

سیاست امیرکبیر و حکومت تا چه میزانی در پیشرفت کشور در آن دوره موثر بود؟
اگر به تاریخ توجه کنیم امیر کبیر فقط سه سال در حکومت بوده اما در این مدت خدماتی را برای کشور انجام داده است که بعد از سالها مردم از او به نیکی یاد می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که سیاست های امیرکبیر بر اساس وطن دوستی و خدمت به جامعه بوده است که گذشت زمان نتوانسته درخشش و تلئلو آن خدمات را کم رنگ نماید.

فرجام یک مدیر موثر، در کشور چگونه می تواند باشد؟
فرجام هر شخص خدمتگذار و نیکوکار اگر در ظاهر به معنی شکست نمایان شود اما در باطن سرانجام نیک و شایسته ای خواهد بود. اگر امیر کبیر به دست مزدوران داخلی که بدون شک باید رد پای استعمار را در آن دید به مرگی دردناک در وطن رسید، اما نام و یادش سال ها در یاد و خاطره مردم و تاریخ این سرزمین باقی مانده است. همان گونه که رشادت و فداکاری سردار سلیمانی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی قابل وصف نیست و سرانجام به آرزوی خود که شهادت بود و توسط بدترین انسانها به شهادت رسید اما نام و یاد او نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای منطقه و جهان که با ظلم و ستم مبارزه می کنند جاودانه خواهد ماند و خون این شهید نیروهای مقاومت را منسجم تر و فعال تر خواهد نمود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار