وزیر نیرو در گیلان:

حجم قابل توجهی از آب را در استان گیلان به دلیل نبود مخزن مورد نیاز، از دست می‌دهیم

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 26 دسامبر 2019 | 13:03 ب.ظ
حجم قابل توجهی از آب را در استان گیلان به دلیل نبود مخزن مورد نیاز، از دست می‌دهیم به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سد گالشکلام که چهارمین سد لاستیکی استان گیلان است، اظهار داشت: سد لاستیکی همان سد سبز است، یعنی سدی که فقط برکت و منفعت دارد و از آثار آن، مردم و محیط‌زیست بهره‌مند شده و با هزینه کم و تخریب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سد گالشکلام که چهارمین سد لاستیکی استان گیلان است، اظهار داشت: سد لاستیکی همان سد سبز است، یعنی سدی که فقط برکت و منفعت دارد و از آثار آن، مردم و محیط‌زیست بهره‌مند شده و با هزینه کم و تخریب ناچیز استفاده‌های فراوانی دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: این سد با استفاده از جریان پایه رودخانه، علاوه بر اینکه از بروز سیلاب‌ها جلوگیری و آب شیرین و شور را از هم تفکیک می‌کند، با ایجاد فرصت‌های شغلی، دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اطراف خود را با آب مطمئن و تنظیم شده آبیاری کرده و سازه آن برای پرورش ماهی و میگو مفید است.
وی گفت: امیدواریم هر ۱۱ پروژه سد لاستیکی که در دست اجراست هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در زمان معقولی مشکل تامین آب مطمئن برای حفظ سرسبزی استان‌های شمالی را به نتیجه برسانیم.
اردکانیان اظهار داشت: علاوه بر اینکه حجم قابل توجهی از آب را در این استان به دلیل نبود مخزن مورد نیاز، از دست می‌دهیم نیازهای آب این استان را از مناطق دوردست و جلوی چشم استان هایی که بارش به مراتب کمتر از گیلان دارند عبور می‌دهیم تا حقابه‌های این منطقه تامین شود.
وزیر نیرو گفت: امید است با همکاری نزدیک نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، بتوانبم هر چه زودتر طرح‌هایی نطیر این را به بهره‌برداری برسانیم.

هدف‌گذاری برای دسترسی ۱۰ میلیون خانوار روستایی به آب شرب سالم و پایدار

“رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در مسجد روستای کینچاه آستانه اشرفیه با اشاره به ایستگاه دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان گیلان اظهار داشت: در این پویش در بخش آبرسانی روستایی وعده کردیم که در نیمه دوم امسال هزار و ۱۲۴ روستای کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کرده و حتی در روستاهایی که دسترسی و امکان داشته در موضوع پایدار کردن و اتصال به منابع مطمئن و ارتقای کیفیت آب و بهسازی شبکه اقدام کنیم.
وی ادامه داد: البته این کار در پایان امسال متوقف نمی‌شود و تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت تا بتوانیم جمعیت بهره مند روستایی که در طول هشت سال دولت تدبیر و امید از شبکه های آب سالم و پایدار بهره مند شده و خواهند شد را به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.
وزیر نیرو با اشاره به نقش آب در حیات، توسعه و عمران کشور گفت: آنچه موجب افتخار ماست این است که در شرایط تحریم، سختی‌ها و محدودیت، مردم و مسئولان با همدلی تلاش می‌کنیم وقفه و خللی در چرخش چرخ‌های توسعه کشور پیش نیاید. کشاورزان به نقش مولد بودن خود استمرار بخشند، از نعمت آب و برق برخوردار شوند، فرزندان ما و امیدهای آینده کشور در موضوع سلامت بهداشت و روان و آنچه مربوط به موضوع فاضلاب و دسترسی به آب شرب سالم می‌شود بهره‌مند شوند که اینها به مدد صبوری و پایمردی مردم در حفظ ثمره خون شهدا حاصل می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار