به دلیل پتانسیل بالای زلزله خیر بودن شهرستان رودبار؛

دستگاه شتاب نگار برخط در رودبار و جیرنده نصب شد

F.ah.kh
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 دسامبر 2019 | 18:19 ب.ظ
دستگاه شتاب نگار برخط در رودبار و جیرنده نصب شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار با بیان اینکه این شهرستان با استقرار در پهنه البرز از پتانسیل لرزه خیزی بالایی برخوردار است گفت: هیچ سازه مهم و استراتژیک بدون در نظر گرفتن پارامترهای زلزله نمی تواند ساخته شود و مهمترین پارامترها در طراحی مقاوم سازه در برابر زلزله باید استفاده گردد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار با بیان اینکه این شهرستان با استقرار در پهنه البرز از پتانسیل لرزه خیزی بالایی برخوردار است گفت: هیچ سازه مهم و استراتژیک بدون در نظر گرفتن پارامترهای زلزله نمی تواند ساخته شود و مهمترین پارامترها در طراحی مقاوم سازه در برابر زلزله باید استفاده گردد.
محمد صالح ضیایی افزود؛ قرار گیری ۴ گسل در مجاورت شهرستان رودبار این منطقه را از لحاظ لرزه خیزی از پتانسیل خطرناک قرار داده است.
وی راه اندازی سامانه بر خط شتابنگاری در استان را تلاش مهم مسئولین در زمینه بحران دانست.
کارشناس ارشد شبکه شتاب نگاری هم گفت: ۱۳ ایستگاه شتاب نگاری بر خط در شهرهای لرزه خیز استان نصب می گردد و در رودبار و جیرنده این ایستگاه های شتاب نگاری به شبکه شتاب نگاری برخط متصل می گردد.
محمدرضا ابراهیم پور با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ دستگاه شتاب‌ نگار از نوع آفلاین و تعداد ۲۳۰ دستگاه شتاب نگار آنلاین با تکنولوژی روز دنیا در شهرستان‌ها، بخشها و مناطق لرزه خیز کشور با خطر نسبی، خیلی خطرناک و خطرناک نصب و راه‌اندازی شده است.
وی گفت: حدود ۲۶۰ دستگاه شتاب‌نگار زلزله جدید به تناسب نیاز مناطق لرزه خیز مختلف کشور نصب شده است و در مرحله دوم تعداد ۲۴۰ دستگاه با آماده سازی زیرساخت ایستگاهها در استانها آماده نصب دستگاه در جای جای کشور هستیم.
کارشناس ارشد شتاب نگاری افزود: در ایران۱۲۰۰ دستگاه شتاب‌نگار نصب شده و در این میان تنها کشور ترکیه با بیش از ۵۰۰ ایستگاه شتاب‌نگاری در این عرصه فعال است.
گفتنی است امواج رادیویی با سرعتی بیشتر نسبت به امواج زلزله منتقل می‌شود، بنابراین می‌توان قبل از رسیدن امواج مخرب زلزله به منطقه هدف، به كمك امواج رادیویی هشدار زلزله را به مناطق دورتر اعلام كرد.
شعاع عملکرد این دستگاه تا چند صد کیلومتر است که بعد از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به استفاده از نقشه های لرزش ( Shake Map ) به مدیریت بحران در مناطق مختلف کمک خواهد کرد.
دستگاه شتاب‌نگار زلزله چند ثانیه قبل از وقوع زلزله اطلاعاتی را به اداراتی همچون شرکت گاز و برق ارسال می‌کند تا برای کاهش خسارات زلزله، نسبت به قطعی گاز و برق اقدام کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار