جمالی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

در حال حاضر مناطق دورافتاده و محروم کشور با کمبود پزشک، نیروی پرستار و امکانات و تجهیزات روبه‌رو هستند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 14 دسامبر 2019 | 13:45 ب.ظ
در حال حاضر مناطق دورافتاده و محروم کشور با کمبود پزشک، نیروی پرستار و امکانات و تجهیزات روبه‌رو هستند درفک خبر/ دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با بیان اینکه سهم اعتبارات وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۹ معادل ۱۵ درصد افزایش یافته است گفت: مناطق محروم کشور با مشکل کمبود پزشک، پرستار و امکانات درمانی روبه‌رو هستند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منوچهر جمالی  از افزایش ۱۵ درصدی سهم اعتبارات حوزه […]

درفک خبر/ دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با بیان اینکه سهم اعتبارات وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۹ معادل ۱۵ درصد افزایش یافته است گفت: مناطق محروم کشور با مشکل کمبود پزشک، پرستار و امکانات درمانی روبه‌رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منوچهر جمالی  از افزایش ۱۵ درصدی سهم اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر مناطق دورافتاده و محروم کشور با کمبود پزشک، نیروی پرستار و امکانات و تجهیزات روبه‌رو هستند که امیدواریم این مشکلات در سال آینده برطرف شود.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رسیدگی بهینه به وضعیت بیماران و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی، فراهم بودن دارو و تجهیزات لازم و تربیت نیروهای متخصص را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه دولت انتظار داریم شرایط را برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و بیماران فراهم کنند.
جمالی اجرای طرح تحول سلامت، ایجاد درآمدهای پایدار برای تحقق این طرح و جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها را در سال آینده از تکالیف وزارت بهداشت و درمان خواند و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بازنشستگان با تعداد نیروی انسانی اعم از پزشک و پرستار جذب شده با هم همخوانی ندارد و کمبود‌های زیادی در این زمینه داریم.
نماینده مردم رودبار در مجلس برنامه‌ریزی برای جذب تعداد مشخصی از نیروهای لازم برای تکمیل بدنه حوزه بهداشت و درمان را در شرایط فعلی اقدامی لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: کمبود پزشک متخصص، پرستار، امکانات و تجهیزات درمانی از جمله چالش‌های شایع در مناطق محروم و برخی از شهرستان‌ها است.
وی با تأکید بر اهمیت اصل توزیع عادلانه امکانات اعم از نیروی انسانی، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، رسالت وزارت بهداشت و درمان در این بخش را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پزشکان متخصص تمایل و رغبت زیادی برای عزیمت به مناطق دورافتاده ندارند بنابراین لازم است برای رفع این مشکل نیز تمهیداتی اندیشیده شود.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استفاده از نیروهای بومی برای خدمت در مناطق محروم و دورافتاده را راهکاری خوب برای برطرف کردن کمبود نیرو عنوان کرد و گفت: وزیر بهداشت در چند ماهه اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رفع مشکلات انجام داده است که امیدواریم این تلاش‌ها در سال آینده با شدت بیشتری همراه شود.
جمالی با بیان اینکه هرگونه بی‌تدبیری و بی‌دقتی در حوزه بهداشت و درمان شرایط را در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور سخت‌تر می‌کند تصریح کرد: به تعویق افتادن روند پرداخت مطالبات پزشکان خانواده و کمبود پرسنل بیمارستانی به ویژه در شهرستان‌ها از جمله مشکلاتی است که در استان گیلان با آن‌ها روبه‌رو هستیم./تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار