یادداشت روز؛

هر روز باید روز دانشجو باشد.

علیرضا کربلایی حسینی
تاریخ انتشار: شنبه 7 دسامبر 2019 | 13:01 ب.ظ
هر روز باید روز دانشجو باشد. درفک خبر/ علیرضا کربلایی حسینی به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۶ آذر ضمن تبریک این روز عزیز خدمت دانشجویان گرامی طی یادداشتی نوشت: از آنجائیکه دانشجو به معنای واقعی خود، قلب تپنده و موتور محرک تحولات سیاسی و اجتماعی و قطب اصلی تولید علم در کشور میباشد، اهمیت این روز مهم با برگزاری چند جلسه و […]

درفک خبر/ علیرضا کربلایی حسینی به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۶ آذر ضمن تبریک این روز عزیز خدمت دانشجویان گرامی طی یادداشتی نوشت:

از آنجائیکه دانشجو به معنای واقعی خود، قلب تپنده و موتور محرک تحولات سیاسی و اجتماعی و قطب اصلی تولید علم در کشور میباشد، اهمیت این روز مهم با برگزاری چند جلسه و همایش و سخنرانی، تبیین و معرفی نخواهد شد، چرا که هر روز، باید روز دانشجو باشد.

فراموش نشود که امروز ۶۲ سال از روز ۱۶ آذری میگذرد که سه تن از جوانان شایسته و پاک این سرزمین، جان خود را در برابر گلوله تفنگ های استبداد مزدوران شاه خائن سپر کردند تا چراغ راه آینده دانشجویان و دانشگاهیان شوند.

بدون شک کنجکاوی ها و علاقه ها و تمایل های نسل جوان و دانشجو است که برای یافتن علم، سختی فراز و فرودهای راهِ های تجربه نشده و سخت را به جان خود خریده تا راه پیشرفت و سعادت و اعتلای یک ملت همواره گردد.

دانشجویان گرامی باید عنایت داشته باشند که خطر بزرگ و ملوسی که متاسفانه امروزه در برخی موارد به هر دلیلی! شاهد هستیم، ظهور نسل های تازه ای از دانشجویانی است که دچار روزمرگی و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت خود و جامعه شده و این مهم زنگ خطری به صدا در آمده است که باعث تغییر تدریجی ماهیت و رنگ باختن نقش و جایگاه دانشجویان به عنوان کنشگران اصلی یک جامعه خواهد شد.

روز ۱۶ آذر یاد آور اینست که یک دانشجو هرگز نباید فراموش کند، که دشمنان قسم خورده این آب و خاک و سرزمین عزیز، همواره برای تسلط بر یک ملت با طراحی های پیچیده و گوناگون خود، سعی در ایجاد یاس و نومیدی در میان قشر دانشجو و نخبگان آن کشور را داشته و این چالش پیش رو به قید فوریت باید توسط خود شما دانشجویان با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که همواره مطالبه و درخواست مقام معظم رهبری از دانشجویان بوده، چاره اندیشی شود.

وقتی دانشجو بعنوان موتور محرک و کارآمد یک جامعه مدنی و پویا از کار افتاد و نسبت به سرنوشت و آینده خود بی تفاوت شد، آنگاه است که جامعه از درون تهی شده و کشور دچار رخوتی فراگیر خواهد شد و راه و زمینه تسلط بیگانه بر کشور توسط دست نشاندگان شان در داخل هموار و فراهم خواهد آمد.

بدینویسله ضمن تبریک و گرامیداشت این روز عزیز به محضر شما دانشجویان عزیز و دانشگاهیان گرامی و اساتید ارجمند، صمیمانه این روز بزرگ را خدمت شما سروران تبریک عرض می نمایم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار