جمالی نماینده مردم شریف رودبار در مجلس شورای اسلامی:

گیلان از حیث خدمات درمانی دچار عقب افتادگی است!

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 9 نوامبر 2019 | 08:02 ق.ظ
گیلان از حیث خدمات درمانی دچار عقب افتادگی است! به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منوچهر جمالی با بیان اینکه وضعیت حوزه سلامت کشور در مقایسه با ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ارتقاء خوبی پیدا کرده است، اظهار داشت: از این بین بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد گیلان از حیث بهداشت و درمان و خدمات موجود در این حوزه پایین‌تر از بیشتر استان‌ها بوده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منوچهر جمالی با بیان اینکه وضعیت حوزه سلامت کشور در مقایسه با ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ارتقاء خوبی پیدا کرده است، اظهار داشت: از این بین بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد گیلان از حیث بهداشت و درمان و خدمات موجود در این حوزه پایین‌تر از بیشتر استان‌ها بوده و دچار یکسری عقب‌ماندگی است.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان وضع شده و تأثیر مشکلات اقتصادی بر وضعیت حوزه بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و افزود: بدون شک تمامی این اتفاقات و فعل‌ و انفعالات روند خدمات‌دهی را در بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مختل کرده است.

جمالی افزایش سهم اعتبارات بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت را از مهم‌ترین دلایل ایجاد تغییرات مثبت این حوزه در سال‌های اخیر دانست و گفت: با تمام این‌ها به دلیل مشکل اسکان پزشکان در شهرستان‌ها و سطح پایین امکانات در بیمارستان‌های این نقاط، حجم زیادی از بیماران برای درمان به مراکز استان‌ها اعزام می‌شوند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌ها به نسبت مراکز استان‌ها به مراتب کمتر است تصریح کرد: در برخی از این بیمارستان‌ها نظیر حوزه‌های درمانی موجود در مرکز استان گیلان شرایط به حدی رسیده که حتی گاهی شاهد اشباع و یا اشغال صد در صدی تخت‌های بیمارستانی هستیم.

وی وارد آمدن فشار کار زیاد به پرسنل درمانی و خدماتی و از طرفی دیگر بدهی‌ها و هزینه‌های بالای چنین بیمارستان‌هایی که با تعداد بالای بیمار مواجه هستند را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: توزیع درآمدهای حاصل شده در بیمارستان‌ها برای سرپا نگهداشتن سایر مراکز درمانی استان گیلان باعث می‌شود تمام این مجموعه دچار چالش جدی شود.

جمالی عدم پرداخت مطالبات پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها و کاهش انگیزه، دلگرمی و رغبت برای انجام کار در بین آنان را دو موضوع کاملاً وابسته به هم دانست و خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان به صورت یک زنجیره متصل و به هم پیوسته است بنابراین اختلال در یک بخش آن به سرعت به سایر حوزه‌های دیگر سرایت می‌کند.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس عملکرد نمکی وزیر بهداشت را در مدت چند ماهه اخیر قابل قبول ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تزریق منابع مالی و اعتبارات لازم از یک سو و با مدیریت کردن درست هزینه و درآمد شاهد کاهش مشکلات و چالش‌های به وجود آمده در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار