گزارش تصویری از یادواره امیران، سرداران و ۴۰۰ شهید والامقام شهرستان رودبار و ۱۹ شهید گمنام شهرستان رودبار

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 7 نوامبر 2019 | 10:47 ق.ظ
گزارش تصویری از یادواره امیران، سرداران و ۴۰۰ شهید والامقام شهرستان رودبار و ۱۹ شهید گمنام  شهرستان رودبار   به گزارش خبرنگار نشریه الکترونیکی درفک خبر، مراسم ولایی و عرفانی یادواره ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن و ۱۹ شهید گمنامِ با محوریت خلبان شهید سید علی اقبالی دوگاهه با حضور مهمانان ویژه کشوری و استانی در مصلا امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد. بانگ «شهید گمنام سلام» از مناره‌های مصلا شهر رودبار، شور و […]

 

به گزارش خبرنگار نشریه الکترونیکی درفک خبر، مراسم ولایی و عرفانی یادواره ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن و ۱۹ شهید گمنامِ با محوریت خلبان شهید سید علی اقبالی دوگاهه با حضور مهمانان ویژه کشوری و استانی در مصلا امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

بانگ «شهید گمنام سلام» از مناره‌های مصلا شهر رودبار، شور و حال معنوی خاصی به شهر بخشیده بود و همه کاسبان و مغازه‌داران کره کره‌ها را پایین آورده و به مصلا سرازیر شدند انگار در این شهر خبری هست.

وارد مصلا می‌شویم؛ مردم فوج فوج وارد مصلا می‌شوند انگار میهمان مراسم باشکوهی به رنگ عشق، ایثار و شهادت با محوریت سرلشکر خلبان شهید سید علی اقبالی دوگاهه یکی از ستارگان پرواز در دفاع مقدس هستیم.

تحلیل و بررسی پدیده ارزشمند و تاریخی انقلاب اسلامی بخش اول صحبت‌های سخنران مراسم بود و می‌گوید؛ انقلاب اسلامی ایران با رهبری امامین انقلاب در دنیا تاریخ‌ساز شد و همه جهان را دچار دستخوش و تغییر اساسی کرد.

بر هم زدن معادلات جهان به‌ویژه بلوک غرب و شرق به‌واسطه انقلاب اسلامی موضوعی بود که فرمانده نیروی هوایی ارتش بر آن صحه گذاشته و معتقد است؛ انقلاب اسلامی با تمام انقلاب‌های جهان تفاوت دارد و امروز به‌عنوان یک مدل و الگو برای تمام مردم جهان مطرح است.

امیر عزیز نصیرزاده به تبیین دشمنی‌های دشمن علیه نظام اسلامی پرداخته و می‌گوید وقتی دشمن در اول انقلاب نتوانست با تمام نیرنگ‌ها و خدعه‌ها نتیجه بگیرد صدام را وارد عرصه علیه ایران اسلامی بسیج کردند.

اراده آهنین جوانان غیور و همچنین وجود اثرگذار ولایت و رهبری و نفوذ الهی معمار کبیر انقلاب مقوله‌ای بود که صدام و دیگر دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی درک نکرده بودند وقتی این مطلب از سخنران مراسم عنوان شد الله‌اکبر حضار در مراسم طنین‌انداز شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش؛ شهید اقبالی‌ها را پرورش‌یافته مکتب عاشورایی دانست و گفت که عشق و ایمان قلبی شهدا نظیر شهید اقبالی باعث شد تا از فرزند چندماهه‌اش بگذرد و به خط مقدم برود.

تجزیه‌وتحلیل اجتماع بزرگ اربعین حسینی و شور و شعور مردم محور بعدی صحبت‌های امیر نصیرزاده بود و اجتماع بزرگ اربعین حسینی را مهم‌ترین راهبرد برای مبارزه با استکبار عنوان کرد.

به گفته وی جوانان امید آینده انقلاب هستند که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره و تأکید داشتند.

تأکید بر لزوم بصیرت و هوشیاری جوانان به‌منظور پاسداری از انقلاب اسلامی بخش دیگر صحبت‌های فرمانده نیروی هوایی ارتش بود که دشمن امروز از طریق جنگ نرم وارد مبارزه با نظام اسلامی شده و هدف اصلی آن تخریب بنیان خانواده است.

قدرشناسی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، تکلیف مهمی بود که از سوی سخنران برنامه مورد تأکید قرار گرفت.

حضور مهمانان لشکری و کشوری از یک‌سو و حضور هم‌رزمان سرلشکر خلبان شهید اقبالی از سوی دیگر حال و هوای خاصی به مراسم بخشیده بود و همچنین فضاسازی ماکت‌های پروازی، ما را به فضای جبهه و جنگ می‌برد.

مداحی و تجلیل از خانواده معظم شهید سید علی اقبالی از دیگر محورهای مراسم یادواره شهدای شهرستان رودبار بود.

رودبار مفتخر است 400 شهید گلگون کفن و هزاران آزاده و ایثارگر تقدیم انقلاب کند و همچنین میزبان 19 شهید گمنامِ خوشنام است

عکس:صابر کریمی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار