عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی؛

تبلیغات انتخاباتی و تخلفات مالی نامزدها شفاف می‌شود

M.R.M
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 اکتبر 2019 | 19:25 ب.ظ
تبلیغات انتخاباتی و تخلفات مالی نامزدها شفاف می‌شود عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه تمامی موارد سیاست‌های کلی انتخابات جز استانی شدن در اصلاح قانون انتخابات مجلس لحاظ شده، گفت: تشکیل کمیته رسیدگی به هزینه‌ تبلیغات نامزدها را نیز پیش‌بینی کردیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر،قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها […]
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه تمامی موارد سیاست‌های کلی انتخابات جز استانی شدن در اصلاح قانون انتخابات مجلس لحاظ شده، گفت: تشکیل کمیته رسیدگی به هزینه‌ تبلیغات نامزدها را نیز پیش‌بینی کردیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر،قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس  شورای اسلامی  با اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات، گفت: تمامی موارد مندرج در سیاست‌های کلی انتخابات جز مورد استانی شدن انتخابات در جریان بررسی و اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد نظر قرار گرفته و لحاظ شده است.

تبلیغات انتخاباتی و تخلفات مالی نامزدها شفاف می‌شود

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در توضیح اصلاحات انجام گرفته در حوزه تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: بنابر نظر نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پیش‌بینی شده کمیته‌ای تشکیل و وضعیت تبلیغات انتخاباتی را در سطح شهرستان و استان رسیدگی کند، اعضای این کمیته نیز مشخص شدند.

وی افزود: این کمیته گزارش‌ها را بررسی کرده و رسیدگی به تخلفات یا نقض قانون را به بعد از انتخابات موکول نمی‌کند. این کمیته همچنین نسبت به تهیه گزارش درباره اقدامات انجام گرفته خواهند پرداخت. نماینده دادستان، نماینده وزارت کشور و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیته مسائل را رصد و رسیدگی می‌کنند.

پیش‌بینی میزان متوسط مخارج تبلیغات نامزدهای انتخابات

میرزایی نیکو یادآور شد: کمیته دیگری نیز در جریان اصلاحات صورت گرفته پیش‌بینی شد تا میزان متوسط مخارج تبلیغات کاندیداها را مشخص کند. چارچوب این میزان در هر منطقه متفاوت است زیرا برخی شهرها مانند تهران مخارج بیشتری نسبت به شهرهای کوچک و با جمعیت کمتر دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است: از آنجایی که رویکرد نمایندگان مجلس حذف موارد استانی شدن انتخابات است، بعید به نظر می‌رسد اصلاحات صورت گرفته در صحن علنی به نتیجه برسد. با توجه به ایراد شورای نگهبان و اصرار نمایندگان به حذف استانی شدن انتخابات به احتمال طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

ضرورت تعیین تکلیف شفافیت مالی و تبلیغات انتخاباتی

میرزایی نیکو تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی هستیم، باید بر روی اصلاحات انجام گرفته به ویژه موارد مرتبط با شفافیت مالی و تبلیغات اصرار شود تا این موارد به نتیجه برسد.

وی افزود: لایحه جامع انتخابات نیز به طور مفصل به بحث شفافیت مالی و مدیریت تبلیغات پرداخته است بنابراین پس از تعیین تکلیف اصلاح قانون انتخابات مجلس، اصلاح قانون انتخابات رئیس جمهور، شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان رهبری را  در دستور کار کمیسیون قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات یا تبدیل انتخابات به رویکرد جدید مطالبی است که دنیا به آن پرداخته، این اصلاحات باید انجام شود تا نمایندگان اصلح به مجلس راه پیدا کنند. فرایند استانی شدن انتخابات شفافیت مالی را خدشه دار نمی‌کند. فراتر از اینکه انتخابات به صورت کنونی یا استانی برگزار شود، هزینه‌هایی برای تبلیغات انتخاباتی در شهر و استان می‌شود که باید شفاف شود.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «انتخابات» را مهرماه سال 1395 ابلاغ کردند. در بندهای هجده‌گانه این سیاست‌ها به تعیین حوزه‌های انتخاباتی مجلس، برگزاری انتخابات مجلس به صورت دو مرحله‌ای، شرایط تبلیغات انتخابات، پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، تعیین قواعد و ضوابط رقابت سیاسی سالم، فعالیت قانونمند احزاب، ارتقاء شایسته‌گزینی در انتخابات، نظارت شورای نگهبان، پاسداری از آزادی و حق انتخاب آزادانه افراد، ممنوعیت ورود مقامات و ارکان نظام در دسته‌بندی‌های سیاسی و جانبداری از داوطلبان و تنظیم تاریخ برگزاری انتخابات‌ پرداخته شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار