الماسی،معاون جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

کاهش ۴هزار تنی برداشت زیتون در رودبار

M.R.M
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 22 اکتبر 2019 | 19:39 ب.ظ
کاهش ۴هزار تنی برداشت زیتون در رودبار مسعود الماسی با اشاره به اینکه آفت مگس زیتون در باغات استان گیلان شیوع پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه امسال آفت مگس زیتون به مراتب بیشتر از سال های گذشته بود ولی با تمهیداتی که صورت گرفت و روش‌های مبارزاتی توانستیم جمعیت مگس زیتون را کنترل کنیم. درفک خبر/ معاون بهبود تولیدات […]

مسعود الماسی با اشاره به اینکه آفت مگس زیتون در باغات استان گیلان شیوع پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه امسال آفت مگس زیتون به مراتب بیشتر از سال های گذشته بود ولی با تمهیداتی که صورت گرفت و روش‌های مبارزاتی توانستیم جمعیت مگس زیتون را کنترل کنیم.

درفک خبر/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد علت کاهش برداشت زیتون، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار تن زیتون از باغات برداشت شد اما امسال این میزان به ۱۷ هزار تن کاهش یابد.
آفت مگس زیتون در باغات گیلان شیوع پیدا کرده است جمعیت مگس زیتون را کنترل کردیم
مسعود الماسی با اشاره به اینکه آفت مگس زیتون در باغات شیوع پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه امسال آفت مگس زیتون به مراتب بیشتر از سال های گذشته بود ولی با تمهیداتی که صورت گرفت و روش‌های مبارزاتی توانستیم جمعیت مگس زیتون را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه مگس زیتون بیشتر در باغات قدیمی تجمع دارند، تصریح کرد: با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مردم را به مبارزه با مگس زیتون فراخوان کردیم و خوشبختانه مردم پای کار بودند و به خوبی از محصولات خود محافظت کردند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه مگس زیتون ۳ الی ۴ درصد بر محصولات تاثیر می گذارد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ الی ۴۵ درصد از محصولات، روغن زیتون داشته باشیم.
متوسط تولید زیتون ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است
الماسی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات زیتون در گیلان ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است، گفت: امسال سعی کردیم که توسعه زمین‌های باغی را فراهم کنیم و زمین‌های جدید همگی مجهز به آبیاری تحت فشار قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه ۲۱ هزار بهره‌بردار در حوزه زیتون داریم، گفت: متوسط تولید زیتون امسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار بود و همچنین رکورد بالاترین برداشت نیز ۸ تن در هکتار بوده که در باغاتی که اصول درست باغداری از دیدگاه مهندسی را رعایت کردند به دست آمده است.دیارمیرزا

لینک زیر مصاحبه مدیر جهاد کشاورزی رودبار است؛تفاوت های در ارقام اعلامی جناب الماسی و پورخانعلی وجود دارد که خواندش خالی از لطف نیست

پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تولید زیتون در شهرستان رودبار باشیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار