ارجمندی به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد:

هزینه در ورزش؛ سرمایه گذاری در بهداشت، سلامت و نشاط جامعه است

F.ah.kh
تاریخ انتشار: جمعه 18 اکتبر 2019 | 11:39 ق.ظ
هزینه در ورزش؛ سرمایه گذاری در بهداشت، سلامت و نشاط جامعه است ‍ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر کاظم ارجمندی در خصوص هفته تربیت بدنی گفت: امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور. گروهی طرفدار […]

‍ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر کاظم ارجمندی در خصوص هفته تربیت بدنی گفت:

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور. گروهی طرفدار و علاقمند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، و عده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.

وی گفت:

در گذشته باتوجه به شرایط اقلیمی و تنوع محصولات در شهرستان رودبار، بیشتر اهالی به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول بودند که این مشاغل با فعالیت های پیچیده و سنگین همراه و انجام آنها ضامن سلامتی شخص بود.

دکتر ارجمندی افزود

شور و نشاط و صمیمت در گذشته، گردهمایی های بسیاری را به همراه داشت و بازی های مختلفی در این جمع ها انجام می شد. زو، قیش بازی، هفت سنگ، کشتی گیله مردی و… در نزد مردمان شهرها و روستاهای شهرستان محبوبیت بسیاری داشت.

وی خاطر نشان کرد:

برخی ورزش ها در بین تمام اقشار سنی محبوب بود. همچون والیبال، فوتبال و کشتی. در سطح محلات مسابقات زیادی برگزار می شد و شور و حال خاصی بهمراه داشت که با گذشت زمان و تغییر نسبی در فرهنگ و آداب مردم بر اثر حادثه زلزله سال ۶٩ دیگر هیچگاه تکرار نشد.

دکتر کاظم ارجمندی همچنین گفت:

باید پذیرفت اکنون ورزش تنها یک سرگرمی نیست و برخلاف دهه های گذشته در تمام دنیا مردم به ورزش بعنوان یک صنعت نگاه می کنند که با سرمایه گذاری در این بخش نسبت به سلامت و بهداشت جامعه و البته نشاط آن توجه ویژه ای می شود. ورزش شهرستان ما نیز با تأسی از این موضوع دچار تغییر و تحولاتی شد و در برخی رشته های ورزشی شاهد پیشرفت های خوبی در سطح مسابقات استانی و کشوری بودیم. از جمله در فوتبال علیرضا جهانبخش، شایان مصلح، نبی اله باقری ها، صائب محبی و… در والیبال مهدی جلوه و…
در بوکس محمود بابایی، امین قاسمی پور، محمدرضا قریشی، علی لطفی و…، در قایقرانی عرفان آقایی و مهدی نظری، آقای عزیزی در رستم آباد و بسیاری دیگر که اسامی آن عزیزان از قلم افتاده است. همه این ورزشکاران با تلاش و مشقت های فراوان توانستند راه پیشرفت را از شهرستان آغاز و در استان و کشور ادامه دهند و به اذعان اغلب آنان رشد و شکوفایی آنها در جایی غیر از شهرستان رودبار بوده است.

وی بیان داشت:

ما جوانان با استعداد بسیاری داریم که برای موفقیت و رسیدن به آرمان ورزشی خود تلاش بسیاری می کنند. اما متاسفانه شرایط و زمینه ای برای تحقق این اهداف مهیا نیست.

دکتر ارجمندی خاطر نشان کرد:

این شهرستان با داشتن انبوهی از افراد سرمایه دار و البته پتانسیل های متعددی از جمله معادن، شرکت ها، اماکن توریستی گردشگری و محصول استراتژی زیتون متاسفانه در بخش سرمایه گذاری ورزشی بیش از سایر شهرستان های گیلان دچار عقب ماندگی شده است.

لازمه رشد و تکامل ورزشکاران داشتن امکانات ورزشی و مربیان با دانش می باشد تا از سنین پایه بصورت آکادمیک در رشته های ورزشی تعلیم و تربیت صورت بگیرد و قهرمان پروری بصورت اصولی پایه ریزی شود. اما گویی شانس با این شهرستان یار نیست. حتی باشگاه های مجهزی که ورزشکاران در آن شناسایی و استعدادیابی شوند نیز وجود ندارد.
چون به زیر ساخت های ورزشی بی توجهی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت:

مادامی که روسای هیأت های ورزشی اغلب جهت برگزاری مسابقات در سطح شهرستان و یا اعزام تیم ها به مسابقات استانی و کشوری از جیب خودشان هزینه کنند و یا فانوس به دست به دنبال جذب کمک های مردمی و خیرین باشند نباید انتظار داشته باشیم که در برخی از رشته های ورزشی در سطح لیگ یک و یا لیگ برتر کشور تیم داری کنیم.

مهمترین گام برای ارتقای ورزش شهرستان رودبار تأسیس یک باشگاه با پشتوانه اسپانسری بسیار قوی و بهره مندی آن از مربیان با دانش است.

به امید حل این مشکلات و پیشرفت شهرستان.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار