کربلایی حسینی طی مصاحبه ای بیان کرد

میزان ارج نهادن بر ورزش، نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است.

علی رضائی
تاریخ انتشار: جمعه 18 اکتبر 2019 | 11:22 ق.ظ
میزان ارج نهادن بر ورزش، نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است. لطفا خودتان را معرفی نمایید علیرضا کربلایی حسینی متولد ۱۳۵۶، کارشناس ارشد رشته حقوق هستم. در حال حاضر بعنوان محضردار و مدیریت یک مجموعه تولیدی مشغول به کار هستم. اگر بخواهیم درباره ورزش و هفته تربیت بدنی صحبت نماییم باید به گذشته برگردیم و یک مرور تاریخی داشته باشیم،که ورزش در آثار کهن ما چه […]

لطفا خودتان را معرفی نمایید

علیرضا کربلایی حسینی متولد ۱۳۵۶، کارشناس ارشد رشته حقوق هستم. در حال حاضر بعنوان محضردار و مدیریت یک مجموعه تولیدی مشغول به کار هستم.

  • اگر بخواهیم درباره ورزش و هفته تربیت بدنی صحبت نماییم باید به گذشته برگردیم و یک مرور تاریخی داشته باشیم،که ورزش در آثار کهن ما چه نقش و جایگاهی داشته است. ورزش را از چند دیدگاه می توانیم بررسی کنیم، ورزش را می توانیم از دیدگاه کودکی ، اشتغال ، معنویت وحتی جنگ مقایسه نماییم که هر یک در جایگاه خاص تود تعریف و بسیار حائز اهمیت هستند.

تعریف شما از ورزش همگانی چیست؟

زمانی که به اشعار شاعران سرزمین تاریخی و کهن مان نگاه می کنیم می بینیم که برای مثال در اشعار فردوسی ، بسیار تأکید شده به زمینه ورزش ، ز نیرو بود مرد را راستی/زسستی کجی آید و کاستی…
قطعا از اموری که باعث نشاط جامعه می شود و روحیه پویایی و تحرک را در جامعه سوق می دهد ورزش است. اما متاسفانه در مقوله ورزش همگانی شاید در شهرستان ما کمی ضعیف عمل شده است و بجای دیدگاه ورزشی با نگاه سیاسی به این موضوع پرداخته شده است. و بطور کلی نمی توان بیشتر به آن پرداخت.

نقش ورزش در اقتصاد را چگونه ارزیابی می کنید

کشور برزیل با ترانسفر بازیکنان زیادی سالیانه درآمد بالایی را از این راه کسب می کند و یا کشورهای زیادی هستند که با سرمایه گذاری های فراوان اکثریت مدال های المپیک را از آن خود می کنند. در کنار این کشورها هستند دولت مردانی که به صورت جد دنبال میزبانی انواع مسابقات آسیایی و جهانی اند چرا که امروزه ورزش منبع مناسبی برای درآمد و اقتصاد است.

میزان ارج نهادن بر ورزش نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است. برای مثال زمانی در مسابقات جهانی ورزشکاران برای مسابقات فردی و گروهی اعزام می شوند می توانند حامل فرهنگ یک جامعه باشند و به دور از سیاست پرچم کشورشان را در میدان های مختلف به اهتزاز در بیاورند از این حیث قطعا ورزش و فرهنگ می توانند دو بازوی توانمند برای ارتقای جامعه باشند.

آیا ورزش و فرهنگ می توانند دو بازوی توانمند برای ارتقای جامعه باشند؟

بله. قطعا ، حضرت رسول اکرم می فرمایند: سه رشته اسب سواری ، تیراندازی و شنا از مهمترین ورزش ها است که تاکید شده به فرزندان آموزش داده شود چرا که در اسلام به فلسفه جهاد تاکید شده و این سه ورزش با توجه به سلامتی روح و جسم نشان دهنده جهاد است.

اگر به دفاع مقدس نگاه کنیم بسیاری از غوّاصان ما در عملیات فاو باتوجه به تمرینات و آموزش های لازم توانستند یکی از بزرگترین عملیات های تاریخ دفاع مقدس را انجام دهند.پس اهمیت دادن به ورزش، بسیار قابل توجه است.

  • ورزش در جهاد
    زندگی جنگ است جانا بهر جنگ آماده شو
    نیست هنگام تامل ، بی درنگ آماده شو
    خیز و با ورزش بر آر این کسوت زرد از بدن
    ورنه چون شلتوک مسکین بهر دنگ آماده شو
    گر نکردی بازوی خود را به ورزش همچو سنگ
    ای بلورین ساق و ساعد بهر سنگ آماده شو

آیا زیرساخت لازم برای تعالی در ورزش در شهرستان ما موجود است؟

قطعا نه آن طور که باید‌. باید زیرساخت آماده شود تا بتوانیم امثال علیرضا جهانبخش هارا استعدادیابی و به میادین جهانی عرضه کنیم .
یکی از موضوعات مهمی که در ورزش امروزه به طور محسوس در جامعه ما به چشم می آید؛ نبود یا کمبود زیرساخت می باشد، چرا که با وجود استعدادهای برتر در زمینه ورزش های تیمی و انفرادی؛ نتوانستیم به آن حد مدنظر خود از ورزش حرفه ای دست یابیم.
نبود زمین چمن با استاندارد بالا و در زمینه فوتسال کمبود یک سالن ورزشی با حداقل استانداردهای جهانی، با توجه به استعدادهای درخشان در شهرستان بطور محسوس احساس می شود.
زمانی که مقرر گردد به این دیدگاه برسیم تا زمینه را برای استعدادیابی مهیا کنیم، ابتدا باید به مقوله زیرساخت ها نگاه ویژه ای داشته باشیم. به طور کلی از علت های ضعف در مدیریت ورزش، دلیل بر کهولت سن مدیران ورزشی و نداشتن سررشته در آن رشته ورزشی است. جمعیت قابل توجهی در جامعه ما از نظر جسمی دارای اضافه وزن و یا دچار انواع بیماری ها بدلیل کم تحرکی در طول روز می باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی که شهرستان ما دارا است می تواند پتانسیل خوبی در رشته کوهنوردی برای رفع این مهم و یا کشاندن ورزشکاران حرفه ای از سراسر جهان به شهرستان باشد. علی رغم این که برخی از بزرگان در شهرستان هستند که به این رشته مفید و پرطرفدار بصورت خودجوش و آتش به اختیار می پردازند و پیشگامان این مهم محسوب می شوند.

  • ورزش و آموزش می توانند مکمل خوبی برای تربیت کودکان باشد
  • عاقل فتد از کاهلی در ورطه لا یعقلی
    جاهل شود دانا ولی با ورزش و جهد و تعب

ورزش می تواند به آموزش و پیشرفت آن کمک کند. با توجه به ازدیاد تک فرزندی در جامعه و توجه بیش از حد به فرزند، باید ورزش را در آموزش راه داد تا بتوانیم به کمک ورزش سلامت روح و جسم فرزندان را تضمین کرده و خروجی آموزشی بهتری انتظار داشته باشیم چرا که عقل سالم در بدن سالم است.

به نظر شما تا چه میزان به مقوله قهرمان پروری در شهرستان رودبار پرداخته شده است؟

درشهرستان رودبار آنطور که باید نتوانسته ایم به مقوله قهرمان پروری بپردازیم.
احیای روحیه قهرمان پروری می تواند کمک زیادی به ورزش کند.یک مدیر ورزشی در مجموعه می تواند کل مجموعه را به ورزش سوق دهد.

خانواده، تا چه میزان می تواند در امر پذیرش روی آوردن فرزندان به ورزش مؤثر باشد؟ آیا شما در زندگی خود بر این اصل معتقد بوده اید؟

مهمترین رکن در تربیت فرزند حتما خانواده است.چرا که بسیاری از استعدادهای ما در ابتدا در خانواده کشف می شود‌.بسیاری از خانواده های ورزشی، دارای روحیه پهلوانی نیز بوده اند و بر این اساس، فرزندان نیز ، از خانواده الگو برداری کرده و از همین حیث از حمایت قطعی آنها بهره مند بوده اند.پس نگاه خانواده به ورزش نیز بسیار قابل توجه است. پسر بزرگ بنده در دو رشته فوتبال و کشتی فعالیت دارد. البته رشته کشتی را بصورت حرفه دنبال می کند.افتخاراتی هم چون قهرمانی مسابقات کشتی آزاد استان وزن ۴۸ کیلوگرم کشتی آزاد و مقام سوم در کشتی فرنگی در استان از دیگر افتخارات اوست.

از فعالیت های ورزشی تان برایمان بگویید؟
بنده از دوران کودکی تا پایان مقطع دبیرستان به طور حرفه ای در دو زمینه فوتبال و کشتی فعالیت و در زمینه فوتبال در باشگاه استقلال حضور داشتم که بدلیل مشکلات اقتصادی نتوانستم بصورت جدی ادامه دهم و با باشگاه برق تهران تا مرز قرارداد هم پیش رفتیم اما باز هم بدلیل شرایط اقتصادی و مسائل مربوط به آن زمان و نبود راهنمایی ها و مشاوره مناسب، مسیر ورزش در زندگی ام ناکام ماند.


ورزش بانوان در شهرستان رودبار دارای چه جایگاهی است؟
قطعا با توجه به پیشرفت همه جانبه بانوان در امور مختلف، می بایست شرایط ایده آل تری نسبت به شرایط فعلی برای رشد و تعالی بانوان در شهرستان رودبار مهیا می شد. اما انتظار می رود در آینده اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گیرد. با توجه به افزایش هزینه های ورزشی، قطعا روی آوردن به این مهم و باقی ماندن در آن، نیازمند حمایت مسئولین است. قطعا راه های بسیاری برای تعالی ورزش بانوان در شهرستان رودبار وجود دارد که نگاه ویژه مدیران را می طلبد.قطعا مادران سالم، فرزندان سالمی را می پرورانند.

سخن پایانی
از مردم و مسئولین درخواست دارم به ورزش اهمیت دهند. چه در ورزش همگانی و چه در ورزش قهرمانی. و خود را از ورزشکاران بدانندبا تمام کمبودها و نقایصی که در زیرساخت وجود دارد ؛ اگر ورزشکاری بصورت مداوم حمایت شود، حتما انگیزه فراوان خواهد یافت. در خاتمه برای تمامی ورزش دوستان و ورزشکاران تنومند شهرستان رودبار آرزوی تندرستی و راستی دارم./ آوای جنگل

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار