سعید نمکی در مراسم افتتاح اجلاس وزاری بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در سالن اجلاس سران اظهار داشت:

دولت یازدهم و دوازدهم با اجرای طرح تحول سلامت موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 15 اکتبر 2019 | 07:54 ق.ظ
دولت یازدهم و دوازدهم با اجرای طرح تحول سلامت موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است. به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر سعید نمکی در مراسم افتتاح اجلاس وزاری بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی که در این اجلاس حضور دارد انتظار داریم از مظلومیت کشور ایران که در اوج جنگ ظالمانه اقتصادی، می‌کوشد بدون عقب‌گرد در حوزه سلامت و ارتقاء […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر سعید نمکی در مراسم افتتاح اجلاس وزاری بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در سالن اجلاس سران اظهار داشت:

از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی که در این اجلاس حضور دارد انتظار داریم از مظلومیت کشور ایران که در اوج جنگ ظالمانه اقتصادی، می‌کوشد بدون عقب‌گرد در حوزه سلامت و ارتقاء خدمات بهداشتی، دفاع کند و نگذاریم سلامت مردم کشور ما لگدمال عهدشکنی و خودکامگی آمریکا شود.

وی اضافه کرد: ما متعهد به ارائه خدمات بهداشتی به همه افراد اعم از شیعه، سنی ، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستیم از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم نگذارید سلامت هیچ کسی توسط جنگ‌افروزان و فرقه‌گرایان دستخوش آسیب، تهدید و بی‌عدالتی شود.

وزیر بهداشت از آمادگی برای در اختیار گذاشتن تجارب موفق خود را در حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و افزود: بی‌تردید تنها راه کنترل بیماری‌های واگیر و کاهش آسیب به سلامت مردم از مسیر انتقال تجارب و هماهنگی کشورهای منطقه و حمایت سازمان بهداشت جهانی می‌گذرد و ما به عنوان مسؤولان جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در این زمینه پایبند هستیم.

نمکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود و قطعنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل برای پوشش همگانی سلامت پایبند است و دولت یازدهم و دوازدهم با اجرای طرح تحول سلامت موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است.

وی گفت: اقدامات ایران برای پوشش همگانی سلامت از 30 سال و قبل از اعلامیه آلما آتا با ایجاد 17 هزار خانه بهداشت در روستاها و اتصال آن به پایگاه های بهداشتی شهری 100 درصد روستاییان و 90 درصد شهرنشینان را تحت پوشش قرار داد.

وی با بیان اینکه کاهش مرگ و میر مادران از 200 در 100 هزار در دهه 80 به 20 در 100 هزار در سال 2018 و کاهش مرگ و میر نوزادان از 120 در هزار تولد زنده به 13.4 در هزار تولد زنده و پوشش 98 درصدی واکسیناسیون کودکان بارها از طرف کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مورد بازدید و تقدیر قرار گرفته گفت: در بسیاری از کشورها الگوبرداری شده است.

نمکی افزود: تابستان امسال نیز وزارت بهداشت طرح پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان را که از مسائل مورد توجه رئیس جمهوری بود کلید زد که این اقدام ریل‌گذاری بزرگی برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و اجرای راهنماهای بالینی برای بهبود خدمات نظام سلامت است.

نمکی به اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: با اجرای این برنامه، فشار خون 31 میلیون نفر افراد بالای 30 سال بررسی شد و 2 میلیون نفر فرد جدید مبتلا به فشار خون که قبلا از بیماری خود مطلع نبودند شناسایی شدند.

وی همچنین با اشاره به سیل نوروز امسال گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست بدون کمک خارجی این سیل را بدون حتی یک مورد همه‌گیری و شیوع بیماری‌های واگیر و اسهالی کنترل کند و نشان داد توان پاسخگویی به حوادث بزرگ را دارد و این الگوی بی‌نظیری بود که اجرا شد و مدل موفقی برای مدیریت در شرایط بحران است که می‌تواند به عنوان یک تجربه موفق در سازمان بهداشت جهانی مورد توجه قرار گیرد.

نمکی گفت: چالش‌های مهمی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد از جمله افزایش شیوع مصرف دخانیات که به عنوان رئیس کنوانسیون کنترل دخانیات از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم در راستای کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 2025 و مبارزه با تجارت غیر قانونی محصولات دخانی همکاری کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار