معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

زیرساخت‌های کشور برای رشد روستاها فراهم است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 8 اکتبر 2019 | 17:02 ب.ظ
زیرساخت‌های کشور برای رشد روستاها فراهم است به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر؛ دکتر محمد امید در همایش روز بزرگداشت روستا و عشایر ضمن تبریک این روز و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: اشتغال روستائیان از دغدغه همه مسئولان این استان است و مشکلات مربوطه با جدیت از سوی استاندار گیلان پیگیری می‌شود. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر؛ دکتر محمد امید در همایش روز بزرگداشت روستا و عشایر ضمن تبریک این روز و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: اشتغال روستائیان از دغدغه همه مسئولان این استان است و مشکلات مربوطه با جدیت از سوی استاندار گیلان پیگیری می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به ارائه تسهیلات لازم جهت ایجاد اشتغال برای روستاییان گفت: در هفته آینده جلسه‌ای به همین منظور در تهران تشکیل می شود تا اعتبارات لازم برای توسعه روستاهای گیلان مصوب شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اقدامات مثبتی در روستاهای کشور صورت گرفته، تصریح کرد: از 39 هزار روستای کشور، 62 هزار روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که از امکانات زیربنایی مطلوبی برخوردارند.

امید با اشاره به ارائه خدمات به روستاهای بالای 20 خانوار کشور خاطرنشان کرد: کمتر از 5 درصد از روستاهای کشور جمعیتی کمتر از 20 خانوار دارند اما روند توسعه آنها نیز با جدیت دنبال می شود و این شتاب توسعه محور در دولت تدبیر و امید بیش از پیش بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: 58 هزار روستای کشور به شبکه برق متصل هستند ، 92 درصد از روستاهای کشور از خدمات شبکه ملی ارتباطات بهره می‌گیرند و 85 درصد از روستاهای ایران نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به برخی خدمات دولت فعلی به روستاها بیان داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم روستاهای کشور در حوزه ارتباطات رشد 9 برابری، رشد 110 درصدی در حوزه گاز، رشد 40 درصدی در حوزه خدمات برق داشته اند و امیدواریم تا پایان سال کلیه نقاط کشور به شبکه اطلاعات ملی متصل شوند.

امید با بیان اینکه بیش از 70 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری‌های کشور از ابتدای اتقلاب تاکنون مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است،عنوان کرد: اگرچه شرایط فعلی روستاها ایده‌آل نیست اما هدف دولت توجه بیشتر به دهیاری‌ها است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روستاهای کشور، کاهش جمعیت روستاها و مهاجرت به شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: آسیب به تولید، حاشیه‌نشینی و آسیب رسیدن به بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به‌دلیل مهاجرت‌ها از روستا به شهر است.

وی با بیان اینکه جمعیت روستاهای کشور در ابتدای انقلاب 65 درصد بوده است گفت: وضعیت در طی این 40 سال بسیار تغییر کرده است و با تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس، لایحه یک و نیم میلیارد دلاری ویژه روستاییان و عشایر در اختیار کارآفرینان قرار گرفت که طبق آمار تاثیرات خوبی نیز در روستاها داشت.

امید با تاکید بر اینکه همه کشورهای دنیا به‌صورت ویژه برای اشتغال روستاییان کار می‌کنند تصریح کرد: تنها زیرساخت‌ها برای توسعه روستاها کافی نیستند و بایستی در کنار آن به اشتغال روستاییان نیز توجه شود از این رو سهم اشتغال روستاییان در سال گذشته رشد محسوسی داشت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور آبادانی شهرها را در گرو داشتن روستاهای مولد دانست و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های کشور برای رشد روستاها فراهم است و بسیاری از روستاها درخواست وصل شدن به 3g و 4g را دارند و راه‌های بسیاری از روستاهای کشور نیز آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه دولت لایحه توسعه روستاها و منابع اشتغال روستاییان را با جدیت پیگیری می‌کند،تصریح کرد: اعتبارات درنظر گرفته شده به تنهایی برای توسعه روستاها کافی نیست و بایستی ادامه دار باشد.

امید به ظرفیت‌های خوب گیلان در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: از 400 میلیارد تومان سهم مربوط به روستاهای استان گیلان، 350 میلیارد تومان آن وصول شده و با توجه به ظرفیت خوب استان بایستی ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه روستاهای گیلان ایجاد کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گیلان را فعال‌ترین استان در بخش روستاها دانست و تاکید کرد: با خیالی آسوده منابع ملی را به این استان می‌آوریم تا صرف آبادانی و توسعه روستاهای گیلان شود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار