محمدصالح ضیایی فرماندار رودبار در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل:

شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است

صابر کریمی
تاریخ انتشار: یکشنبه 6 اکتبر 2019 | 08:23 ق.ظ
شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است فرماندار رودبار در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل: شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل گفت:شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است و رزمندگان […]

فرماندار رودبار در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل:

شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است
محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل گفت:شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است و رزمندگان با فراگیری آموزش های لازم به نبرد با دشمنان می رفتند.

وی افزود: پادگان آموزشی شهید مدنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها پادگان آموزشی نیروی زمینی ارتش در گیلان و فرماندهی آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل سه پادگان مهم گیلان بودند که به نیروهای جان بر کف آموزش می دادند.
فرماندار همچنین گفت: شهرستان رودبار با 2500 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین شهرستان گیلان در همسایگی استانهای قزوین و زنجان و در شاهراه ارتباطی گیلان به قزوین و به نوعی پایتخت کشور به کشورهای حوزه دریای خزر واقع شده است.
وی افزود: بر اساس کاوش های باستان شناسان قدیمی ترین آثار تاریخگذاری شده بشر با 235 هزار سال قدمت در غار دربند روستای رشی بدست آمده است و گل نادر سوسن چلچراغ نیز که در جهان تنها در ایران و آذربایجان می روید رویشگاه آن روستای داماش رودبار است.
فرماندار گفت: رودبار220 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و خاستگاه و زیستگاه اصلی زیتون کشور است و زیتون تولیدی 26 استان کشور هم در بازار رودبار به فروش می رسد، سد سفیدرود منبع تامین آب 180 هزار هکتار از 235 هزار هکتار شالیزار گیلان است و دومین شهرک صنعتی گیلان در شهرستان رودبار است.
ضیایی خاطر نشان کرد: در شهرستان رودبار که ایران کوچک خوانده می شود هفت قوم کرد، ترک، لر، تالش، تات، گالش و گیلک در هفت شهر رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، توتکابن، جیرنده و بره سر و 164 روستای دارای سکنه با اتحاد و همدلی مثال زدنی زندگی می کنند.
وی با اشاره به آئین های فرهنگی، ستنی و مذهبی فاخر و تاثیر گذار شهرستان رودبارگفت: مراسم سنتی علم واچینی شاه شهیدان، 28 صفر امامزاده حنفیه بیورزین عمارلو، برداشت انار شیرین روستای تاریخی انبوه، گلدهی سوسن چلچراغ و جشنواره اقوام روستای دره دشت از جمله آنهاست.
ضیایی یادآور شد: رودبار چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان را دارد و دانشجویان دوره دافوس می توانند دانسته‌های نظری خود را در حوزه عملیات‌های مشترک در محیط عملی تمرین کنند
فرماندار گفت: مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل هم با تربيت تفنگداران و تکاوران متعهد و متخصص و اتكاء به نيروهاي متدين و با تجربه خودي و بهره گيري از امكانات موجود داخلي رادمردانی را پرورش داده است که در خرمشهر قهرمان و دیگر مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریده اند و اکنون نیز با صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران و مرزهای آبی – خاکی کشور امید را در دل دوستان انقلاب و یاس و نا امیدی را در دل دشمنان نظام ایجاد می کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار