مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

تماس تلفنی همراه و ثابت در مواکب گیلانی عراق رایگان است /دو موکب ویژه فضای مجازی در عراق راه اندازی می شود

M.R.M
تاریخ انتشار: شنبه 5 اکتبر 2019 | 15:25 ب.ظ
تماس تلفنی همراه و ثابت در مواکب گیلانی عراق رایگان است /دو موکب ویژه فضای مجازی در عراق راه اندازی می شود اعزام سه تیم مجهز رسانه ای گیلان به عراق/ ایجاد بستر تماس رایگان با تلفن همراه و ثابت در مواکب گیلانی مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به فراهم شدن بستر انعکاس کامل فعالیت های مواکب گیلانی گفت: سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش […]

اعزام سه تیم مجهز رسانه ای گیلان به عراق/ ایجاد بستر تماس رایگان با تلفن همراه و ثابت در مواکب گیلانی

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به فراهم شدن بستر انعکاس کامل فعالیت های مواکب گیلانی گفت: سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش اخبار مواکب و زائران گیلانی در کشور عراق به ویژه در طریق الحسین و شهر کربلا حاضر خواهند شد.

به گزارش درفک خبر به نقل از ۸دی، سجاد ستوده صبح امروز در دیدار با مسئولان مواکب گیلانی مراسم پیاده‌روی اربعین در رشت ضمن بررسی راهکارهای انتشار گسترده و موثر فعالیت مواکب گیلانی و خدمات گیلانیان به زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: زحمات و تلاش های خالصانه مواکب گیلانی در خدمت رسانی گسترده به زائرین اربعین حسینی آن طور که باید، از سوی رسانه های استان منعکس نشده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بازتاب رسانه ای مراسم اربعین حسینی گفت: اهمیت انعکاس گسترده راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی، از بایکوت کامل این رویداد بزرگ در رسانه های غربی قابل فهم است و این موضوع، وظیفه اصحاب رسانه را در بازتاب صحیح و کامل این کنگره عظیم و جهانی دوچندان می کند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین به ویژه در حوزه سبک زندگی اسلامی افزود: در کنار راهپیمایی عظیم اربعین، اخلاص و ایثار مردمی و همراهی و همکاری عموم مسلمین، یکی در قالب خادم و موکب دار و دیگری در قامت زائر الحسین که به تصویرکشنده سبک واقعی زندگی اسلامی است، موضوع بسیار مهمی است که رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید این حجم از زیبایی منحصر بفرد را در قالب های مختلف و در بسته های فاخر رسانه ای به جهانیان عرضه کنند.

ستوده با اشاره به اینکه مواکب گیلانی از پیش روترین مواکب ایرانی در ارائه خدمات متنوع به زائرین حسینی بوده اند، افزود: زحمات این مواکب که نتیجه ارادت و همراهی عموم مردم گیلان در ارائه خدمت به عاشقان سید الشهداء (سلام الله علیه) است، باید به طور کامل در رسانه ها ارائه شود و همین انعکاس گسترده ضمن آنکه بستر مناسبی را در ترویج روحیه حسینی در فضای جامعه ایجاد می کند، موجب توجه و کمک های بیشتر مردمی به این موکب ها خواهد شد.

** اعزام سه تیم مجهز رسانه ای به عراق

وی با اشاره به فراهم شدن بستر انعکاس کامل فعالیت های مواکب گیلانی گفت: سه تیم رسانه‌ای مجهز از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برای پوشش اخبار مواکب و زائران گیلانی در مسیر کشور عراق به ویژه در طریق الحسین و شهر کربلا حاضر خواهند شد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان بیان کرد: این تیم ها ضمن انعکاس فعالیت ها و خدمات مواکب گیلانی مستقر در ایران (آستارا، رودبار، مرز مهران) و عراق (شهرهای نجف، کربلا، حله و مسیر نجف به کربلا)، اطلاعات لازم را نیز در اختیار زائرین حضرت امام حسین (علیه السلام) قرار خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به حضور فردی بسیاری از فعالان گیلانی فضای مجازی در کشور عراق گفت: تولیدات تصویری تیم های رسانه ای مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان، در کنار تولیدات متنوع فعالان گیلانی فضای مجازی حاضر در پیاده روی اربعین، ضمن انتشار در رسانه های مختلف استان و برخی از خبرگزاری ها و رسانه های کشوری در اختیار صدا و سیمای مرکز گیلان نیز قرار خواهد گرفت.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این مرکز آمادگی لازم جهت کمک به انتشار بهتر و گسترده‌تر مراسم پیاده‌روی و مراسم مرتبط در شهرستان‌های استان را دارد، افزود: مواکب گیلانی برای انتشار بهتر اخبار برنامه ها و فعالیت های خود می‌توانند با معرفی رابط رسانه و فضای مجازی به این مرکز، مقدمات پوشش گسترده و به لحظه خدمات و فعالیت های خود را فراهم سازند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط با اربعین به شکل منظم، سریع و صحیح، از راه اندازی رسانه اختصاصی با عنوان «اخبار اربعین گیلان» خبر داد و گفت: این رسانه به منظور ارائه اخبار صحیح پیرامون راهپیمایی اربعین امسال به ویژه اخبار فعالیت های مواکب، کاروان ها و زائرین گیلانی در بستر سه شبکه اجتماعی و پیام رسان ایتا، اینستاگرام و تلگرام راه اندازی شده است که خدمات و اطلاعات مختلف و مورد نیاز زوار گیلانی را ارائه خواهد کرد، ضمن آنکه مخاطبین می توانند آخرین اخبار مواکب و کاروان های گیلانی را نیز در این رسانه دنبال کنند.

ستوده همچنین با اشاره به ورود زوار خارجی از طریق مرز آستارا و استقرار چند موکب خدمات رسانی به این زوار در آستارا، امامزاده هاشم و رودبار گفت: با توجه به حضور گسترده و قابل توجه زوار آذربایجانی، روسی و دیگر کشورهای منطقه قفقاز و ورودشان به کشورمان از طریق مرز زمینی آستارا، جهت پوشش کامل رسانه ای خدمات مردم گیلان به زائران خارجی، یک تیم رسانه ای به مرز آستارا اعزام خواهد شد؛ ضمن آنکه شبکه مردمی سایبری انقلاب در شهرستان آستارا نیز اقدامات مشخص شده در این زمینه را در بستر شبکه های اجتماعی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به راه اندازی دو موکب دیگر در شهرهای امامزاده هاشم و رودبار گفت: برنامه ریزی های لازم در زمینه پوشش رسانه ای خدمات متنوع این دو موکب نیز انجام شده است.

 

 

** راه اندازی دو موکب ویژه فضای مجازی در عراق

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات ارتباطی مبتنی بر بستر فضای مجازی به زائرین اربعین حسینی گفت: به این منظور، تاکنون راه اندازی دو موکب خدمات فضای مجازی در دو نقطه عراق حتمی شده است که با همکاری تعدادی از فعالان فضای مجازی استان و دو موکب نور الزهرا (س) و خدام العتره انجام خواهد شد.

در این دو موکب که یکی در شارع میثم تمار شهر کربلا و دیگری در عمود ۱۳۹۲ راه اندازی خواهد شد، خدمات متنوعی همچون زیارت مجازی، راهنمایی زائرین در مسیریابی با استفاده از نقشه های دیجیتال، تعمیر موبایل، نرم افزارهای AR و VR العبد و خیمه گاه بهشت اردوگاه جهنم، تهیه شارژ برای سیم کارت های ایرانی و راهنمایی مربوط به سیم کارت های عراقی، ارائه محصولات دیجیتال و نرم افزار های کاربردی مختلف، و … به زائرین حضرت سیدالشهدا ارائه خواهد شد.

وی همچینین از تلاش برای راه اندازی سرویسVOIPE به منظور ایجاد بستر ارتباط رایگان تلفنی با تلفن همراه و ثابت در این دو موکب خبر داد و گفت: در صورت مهیاسازی زیرساخت های لازم در دیگر مواکب گیلانی، امکان راه اندازی موکب خدمات رسانه و فضای مجازی از سوی این مرکز مهیا خواهد بود.

 

** ایجاد بستر تماس رایگان با تلفن همراه و ثابت در مواکب گیلانی

ستوده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات زائران در سفر اربعین تماس تلفنی و ارتباط با خانواده در ایران است ادامه داد: با توجه به ساخت و راه اندازی سیستم تماس صوتی، مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان این آمادگی را دارد که در صورت ایجاد زیرساخت اولیه و به منظور ارائه تماس صوتی رایگان با تلفن همراه و تلفن ثابت در ایران این خدمت را در مواکب گیلانی راه اندازی نماید.

** توسعه و ارائه خدمات ویژه به زائرین گیلانی جا مانده از همسفران

ستوده با اشاره به تلاش جهت راه اندازی خدمت ویژه ای برای زوار گیلانی که احیانا در طول این سفر از همراهان و همسفران خود جا مانده و یا مسیر خود را گم کرده اند، افزود: به دنبال آن هستیم با همکاری مواکب گیلانی و از طریق کانال «اخبار اربعین گیلان» خدمات ویژه ای به این زوار ارائه شود.

وی در این زمینه افزود: از طریق راه اندازی سامانه گمشدگان در بستر اپلیکیشن موبایلی و شبکه ارتباطی ای که از طریق صفحه اخبار اربعین گیلان با اپلیکیشن و نیز رابطین رسانه ای مرکز فضای مجازی مستقر در مواکب ایجاد شده است، مشخصات افراد و حتی اقلام گمشده از طریق مراجعه به مواکب گیلانی یا ارسال پیام به صفحه اخبار اربعین گیلان فراهم شده است که با استفاده از این شبکه تلاش می شود بستری سهل تر در زمینه یافتن افراد گمشده و حتی وسایل مفقود شده فراهم شود.

** پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات زائرین گیلانی

وی با اشاره به خدمات متنوع مشاوره و پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات زوار گیلانی اربعین حسینی از طریق امکانات اعلام شده در صفحات رسانه «اخبار اربعین گیلان» گفت: با ایجاد سامانه ارتباطی از طریق بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی و حضور و همراهی تعدادی از اعضای گیلانی شبکه مردمی سایبری انقلاب با این سامانه آنلاین، امکان پاسخ به سوالات و نیز راهنمایی در زمینه رفع مشکلات زائرین گیلانی فراهم شده است.

** درج مشخصات و خدمات مواکب گیلانی در نرم افزارهای اصلی ویژه اربعین

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به ایجاد ارتباط با متولیان مهم ترین نرم افزارهای تلفن همراه ویژه اربعین، همچون نرم افزار زائر و نرم افزار نیازمندی های جامع اربعین از درج مشخصات، مختصات و خدمات این مواکب در این نرم افزارها خبر داد و گفت: تلاش می کنیم از این طریق ضمن تسهیل دسترسی زائران گیلانی به موکب های هدف بستر استفاده از خدمات گیلانیان را برای همه زوار اربعین حسینی را فراهم آوریم.

** راه اندازی پویش تصویر عاشقی با همکاری معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز گیلان

ستوده با اشاره به انعکاس تصاویر ثبت شده از سوی زائرین گیلانی اربعین حسینی در رسانه ها به ویژه رسانه ملی گفت: به منظور جمع آوری تصاویر ویژه زوار گیلانی اربعین حسینی از زیبایی های راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با همکاری معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز گیلان پویشی را راه اندازی نموده اند که زوار گیلانی می توانند تصاویرشان از ابعاد و بخش های مختلف اربعین حسینی را به شماره های مشخص شده ارسال نمایند تا تصاویر برتر در قالب های مختلف در برنامه های شبکه باران به نمایش گذاشته شود.

 

** فعالیت های فرهنگی “قافله عاشقی” در اربعین امسال

مجید رحمانی مسئول فرهنگی قافله عاشقی نیز در این نشست با با بیان اینکه مباحث فرهنگی نقش بازوی فعالیت‌های رسانه‌ای را ایفا می‌کند افزود: ما باید ایده و مفاهیم فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم موضوع را تبدیل به خبر کرده و بتوانیم به شیوه اقناعی در حوزه اربعین عمل کنیم.

رحمانی با بیان اینکه نیازمندی زائران در حوزه اربعین بعد از مراسمپیاده‌روی بیشتر است اظهار کرد: رئیس مواکب عراق خطاب به مسئولان موکب‌های ایرانی گفته بود ما قبل از مراسم اربعین نیازی به فعالیت موکب‌های ایرانی در عراق نداریم و مردم ما همه امور را خودشان انجام می‌دهند اما بعد از مراسم که موکب‌های عراقی جمع‌آوری می‌شود ما نیازمند فعالیت موکب‌های ایرانی می‌شویم و تقاضا داریم فعالیت موکب‌های ایرانی در این زمان آغاز شود اما متأسفانه به این درخواست توجه نمی‌شود.

** برگزاری هفتمین سوگواره فرهنگی قافله عاشقی

وی با بیان اینکه سوگواره فرهنگی قافله عاشقی برگزار می‌شود ادامه داد: هفتمین دوره این سوگواره امسال برگزار می‌شود و تمام عکس‌ها و فیلم‌ها جمع‌آوری می‌شود و در اختیار مردم و صداوسیما قرار داده می‌شود و اگر قابلیت انتشار در این رسانه داشته باشد حتی در صداوسیما هم منتشر می‌شود.

به گفته رحمانی پویش نائب شهید و زیارت زائران گیلانی به نیابت از یکی از شهدای استان، پویش پاک‌ترین مسیر برای جمع‌آوری زباله‌های مسیر، اجتماعات بزرگ گیلانی‌ها در نجف و کربلا، دسته بزرگ عزاداری گیلانی‌ها در شام اربعین و … از جمله برنامه‌های این قافله در مراسم امسال پیاده‌روی اربعین است.

 

** موکب خدام العتره آماده ارائه خدمات ویژه به مواکب گیلانی است

علیرضا قانع مسئول روابط عمومی شهرداری رشت و مسئول موکب خادم العتره رشت در کربلای معلی نیز در این نشست با بیان اینکه این موکب وظیفه رفت‌وروب بخشی از مسیر زائران را بر عهده دارد گفت: فعالیت رسانه‌ای شهرداری رشت درباره فعالیت موکب خادم العتره از اول محرم آغاز شده است و تک‌تک افرادی که در سال گذشته از سوی شهرداری به مراسم اربعین رفته‌اند خودشان رسانه هستند.

قانع با اشاره به فعالیت های موکب خدام العتره افزود: با توجه به امکانات موجود در این موکب، این موکب آمادگی دارد که خدمات مورد نیاز مواکب گیلانی حاضر در شهر کربلا همچون خدمات نظافت و نیز انجام خدمات تامینی در حوزه آتش نشانی و … را ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به افزایش گسترده زائرین اربعین حسنی در تلاشیم خدمات خود اعم از تعداد غذا و … را افزایش دهیم.

در این نشست، موسوی، نماینده موکب عقیله بنی‌هاشم (ع) بندر انزلی با تأکید بر اهمیت فضای مجازی در انتشار ابعاد وسیع اربعین حسینی گفت: تاکنون بیشترین پرداخت صداوسیمای مرکز گیلان در موضوع اربعین در حوزه مستندسازی بوده است و فضای مستند هم می‌طلبد از موضوعاتی مستند تهیه شود که فضای شور و احساس در آن زیاد باشد تا مستند تولید شده جذابیت بیشتری پیدا کند. پیشنهاد من این است که اگر قرار است مستندی از سوی رسانه های گیلانی تولید شود ۷۰ درصد نگاهشان به زوار گیلانی باشد.

وی افزود: انتظار ما این است که برای انعکاس اخبار حضور گیلانیان در مراسم باشکوه اربعین از رسانه‌های فعال و پرطرفدار شهرستان‌ها حمایت شود و از آن‌ها خواسته شود در بازه زمانی برگزاری مراسم اربعین این مراسم را به طور ویژه مورد پوشش قرار دهند.

نماینده موکب فومن نیز در این نشست با بیان اینکه صد درصد امور موکب‌ها با کمک‌های مردمی انجام می‌شود بر انتشار اخبار اربعین در فضای مجازی شهرستان ها تأکید کرد.

طالب حسن‌پور نماینده موکب رودبار با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه‌ها در پوشش صحیح و درست اخبار موکب‌های اربعین اظهار کرد: انتظار ما این است که پوشش موکب‌ها از ابتدای کار تا انتهای کار انجام شود.

افلاطون مشعوف از اعضای موکب صومعه‌سرا و ماسال هم در این جلسه گفت: سال گذشته ارتباط خوبی بین موکب ما و رسانه‌ها برقرار شد و حتی تصاویر دیگر موکب‌ها نیز از طریق ما به رسانه‌ها منتقل و منتشر می‌شد.

رضا عزتی عضو هیئت‌امنای موکب شهدای حرم و امنیت شهرستان رودسر نیز اظهار کرد: معمولاً در هر موکب یک نفر ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارد و از این فرد می‌شود در این زمینه استفاده کرد و لازمه این کار ایجاد یک کانال جهت هماهنگی‌های انتشار این اخبار است.

کیوان روستایی از مسدولین مواکب گیلانی نیز گفت: هزینه موکب‌ها از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود اما به دلیل ضعف در انتشار رسانه‌ای کارها، افراد کمک‌کننده نمی‌دانند ما واقعاً این پول‌های دریافت شده را در موکب‌ها هزینه می‌کنیم یا در راهی غیر از آن خرج می‌شود لذا لازم است در زمینه رسانه‌ای هم کارها جدی‌تر باشد.

محمدجانی مسئول ستاد عتبات و عالیات شفت و از اعضای موکب خدام الحسین (ع) این شهرستان با بیان اینکه در شهر کربلا موکب خواهیم زد اظهار کرد: پیش از آغاز مراسم اربعین باید تبلیغات رسانه‌ای این مراسم شروع شود و یکی از نیازهای موکب‌ها فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی است.
لازم به ذکر است که در اربعین حسینی امسال ۱۸ موکب گیلانی در بیش از ۲۲ نفطه به ارائه خدمات گسترده به زادرین حسینی خواهند پرداخت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار