معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران خبر داد:

کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان آغاز شد

علی رضائی
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 سپتامبر 2019 | 19:45 ب.ظ
کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان آغاز شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه تولید محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: این استان به دلیل شرایط مناسب زیست‌محیطی و حاصل خیزی خاک دارای بهترین شرایط در حوزه تولید محصولات کشاورزی است و این حوزه به رشد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه تولید محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: این استان به دلیل شرایط مناسب زیست‌محیطی و حاصل خیزی خاک دارای بهترین شرایط در حوزه تولید محصولات کشاورزی است و این حوزه به رشد اقتصادی منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به کشت دوم محصولات کشاورزی در شالیزارهای گیلان گفت: امسال به محض اینکه برداشت برنج در شهرستان‌های گیلان به اتمام رسید کار کشت راتون را با استفاده از آبیاری و کودهای شیمیایی آغاز کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به میزان شالیزارهای زیر کشت دوم رفته در استان گیلان افزود: کشت دوم محصولات کشاورزی از جمله راتون در نود هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آغازشده و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

الماسی با اذعان به اینکه کشت دوم در شالیزارهای گیلان برای کشاورزان مفید است، تصریح کرد: انتظار داریم از این نود هزار هکتار زمینی که زیر کشت رفته است نود هزار تن راتون شلتوک به ارزش ۸۱۰ میلیارد تومان برداشت کنیم.

وی با تأکید بر کشت دیگر محصولات کشاورزی در زمین‌های کشاورزی استان گفت: در ۳۰ هکتار از دیگر زمین‌های کشاورزی گیلان محصولاتی مانند جو، گندم و لوبیا تولید می‌شود که نشان‌دهنده حاصلخیز بودن زمین‌های شالیزاری این استان شمالی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از کشت محصول جدید کلزا در گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی تولید محصولات جدید است، به همین منظور در هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به تولید محصول کلزا اقدام کردیم و کشت این محصول اتفاقی کم‌نظیر و برای اقتصاد استان بسیار مفید است.

الماسی با اذعان به اینکه تمام تمهیدات لازم برای کشت دوم محصولات کشاورزی انجام‌گرفته است، گفت: ماشین‌آلات لازم برای تولید و برداشت کشت دوم محصولات کشاورزی استان گیلان تهیه‌شده و باید اطلاعات لازم و بیمه محصول کلزا را برای تولیدکنندگان آن فراهم کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار