هواشناسی درفک خبر؛

باران شهریوری؛ نوید پاییز پرآب میدهد/ موج جدید بارشی وارد گیلان میشود

F.ah.kh
تاریخ انتشار: شنبه 7 سپتامبر 2019 | 10:10 ق.ظ
باران شهریوری؛ نوید پاییز پرآب میدهد/ موج جدید بارشی وارد گیلان میشود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مازیار غلامی با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه است. وی در ادامه افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز با تقویت جریانات خنک شمالی و استقرار هوای ناپایدار شرایط برای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مازیار غلامی با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز با تقویت جریانات خنک شمالی و استقرار هوای ناپایدار شرایط برای افزایش ابر، بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق در چند روز آینده از مهم‌ترین پدیده‌ها جوی پیش بینی شده برای استان گیلان است.

غلامی با اشاره به اینکه امروز نیز آسمان اکثر نقاط استان کمی تا نیمه ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده از عصر و شب امروز در برخی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است، گفت: فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه در استان گیلان ادامه دارد.

وی میزان بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه را شدیدتر عنوان و بیان کرد: سامانه هوای بارشی سه شنبه هفته جاری از گیلان خارج می‌شود.

سرپرست اداره پیش بینی هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان و شهروندان خواست تا موارد ایمنی را رعایت کرده و از استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه دمای حال حاضر شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ۲۶ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۵ درصد است، گفت: آسمان شهر رشت نیز کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و از بعد از امروز نیز با بارش باران پیش بینی شده است.

غلامی ارتفاع موج دریای خزر را نیز یک تا یک و نیم متر پیش بینی کرد و گفت: دریا برای فعالیت‌های مرتبط نیز نامناسب است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار