با حضور کارشناس استانی و مسئولان بخش رحمت آباد و بلوکات؛

نشست افزایش سطح زیر کشت کُلزا در بخش رحمت آباد و بلوکات برگزار شد.

F.ah.kh
تاریخ انتشار: دوشنبه 2 سپتامبر 2019 | 09:39 ق.ظ
نشست افزایش سطح زیر کشت کُلزا در بخش رحمت آباد و بلوکات برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نشست جهانگرد بخشدار رحمت و بلوکات، پورخانعلی مدیر جهاد رودبار ،کارشناسان مجری طرح کشت دانه های روغنی کُلزا جهاد کشاورزی گیلان با دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش رحمت آباد و بلوکات در راستای افزایش سطح زیر کشت کُلزا در این بخش برگزار شد ؛ مجری طرح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نشست جهانگرد بخشدار رحمت و بلوکات، پورخانعلی مدیر جهاد رودبار ،کارشناسان مجری طرح کشت دانه های روغنی کُلزا جهاد کشاورزی گیلان با دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش رحمت آباد و بلوکات در راستای افزایش سطح زیر کشت کُلزا در این بخش برگزار شد

؛ مجری طرح کشت دانه های روغنی کلزا استان گیلان در نشست گفت:

با وجود مشکلاتی در بحث حمل و نقل و اتحادیه های کامیون داران، ما توانستیم سهمیه کود استان گیلان را تامین کنیم و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

سید اکبر رحیمی مقدم خاطر نشان کرد:

سال گذشته در حوضه شالیکاری شهر رستم آباد رودبار، 12 رقم از بذر را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود:

برای بیمه محصول کلزا با توجه به خسارتی که وارد میشود؛ سقف مبلغ 300 تا 350 هزار تومان است!! این درحالی است که میزان هزینه تولید حداقل یک هکتار کلزا برای کشاورز 1 میلیون و 500 هزار تومان است!!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار نیز گفت :

شهرستان رودبار از نظر کشت و کار نسبت به گذشته عقب افتاده است

پورخانعلی اظهار داشت:

بخش رحمت اباد و بلوکات که پر از رحمت و نعمت است و باید از این پتانسیل بهره ببریم.ما در شهرستان، بیشتر جنگل داری میکنیم تا باغداری یعنی عملکرد باغبانی ما زیر هزار هکتار است!

وی خاطرنشان کرد:

حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرداری های رحمت اباد و بلوکات و رستم اباد بلاکشت است یعنی میتوان حدود 15 میلیارد درآمد تنها از این 2 هکتار درآمدزایی کنیم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان با انتقاد از مردم گفت:

یک فرهنگ بدی که در شهرستان ایجاد شده؛ این است که ما زمین های کشاورزی را به غیر بومی ها میفروشیم و منبع درآمدی خود را به راحتی از دست میدهیم!

بخشدار رحمت آباد و بلوکات نیز در این نشست اظهار داشت:
تولید دانه های روغنی نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی کشور و تسریع در روند توسعه اقتصاد ایفا خواهد کرد
جهانگرد گفت:

در سال جاری حدود ۸۰۰هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفت که بیش از ۸۰درصد در بخش رحمت آباد بوده است.

وی افزود:

با پیش بینی های بعمل آمده در سال جاری ۳۵۰۰هکتار از اراضی برای کشت کلزا در نظر گرفته شده که با پیگیری و تشکیل جلسات متعدد حداکثر تلاش خود را در این راستا بعمل خواهیم کرد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار