مهندس مرتضایی نماینده حقوقی موسسه آموزشی ذهن نو در استان گیلان:

هر کودکی میتواند یک نابغه و استعداد نهفته باشد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 1 سپتامبر 2019 | 11:40 ق.ظ
هر کودکی میتواند یک نابغه و استعداد نهفته باشد درفک خبر / استعداد، یادگیری، تقویت حافظه، نخبه پروری و کسب بالاترین رتبه های علمی توسط جوانان کشورمان از طریق برنامه ریزی و آموزش های علمی و اصولی بوده که از سنین کودکی به افراد آموزش داده می شود.  کودکان در آغاز سنین رشد توانایی های بالقوه ای جهت فراگیری علوم مختلف را دارند، لذا […]

درفک خبر / استعداد، یادگیری، تقویت حافظه، نخبه پروری و کسب بالاترین رتبه های علمی توسط جوانان کشورمان از طریق برنامه ریزی و آموزش های علمی و اصولی بوده که از سنین کودکی به افراد آموزش داده می شود.  کودکان در آغاز سنین رشد توانایی های بالقوه ای جهت فراگیری علوم مختلف را دارند، لذا با توجه به اهمیت این موضوع موسسات علمی آموزشی در سطح کشور برای این امر مهم وجود دارند که با آموزش به کودکان از سنین ۵ الی ۱۲ سال کمک شایانی در جهت رشد و شکوفایی استعداد آنها می کنند. یکی از این موسسات آموزشی، موسسه بین المللی آموزشی ذهن نو می باشد که با آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه به کودکان توسط مربیان مجرب، آنها را از ابتدا به آموزش علمی و اصولی علم ریاضی و محاسبه آشنا کرده و با برگزاری آزمون ها و مسابقات در سطح استانی و کشوری سبب کشف استعدادهای کودکان شده است. کیفیت آموزش در بالاترین میزان به کودکان و نوجوانان سبب شده که توانایی رقابت در بالاترین سطح عرصه بین المللی را نیز دارا باشند. در کلاس های موسسه ذهن نو از طریق سه تکنیک دیداری، شنیداری و تصوری محاسبات ذهنی کودکان تقویت می شود. در این گزارش به سراغ مهندس احمدرضا مرتضایی نماینده حقوقی موسسه ذهن نو در استان گیلان رفتیم تا از کیفیت آموزش محاسبات چرتکه و علوم ریاضی در این موسسه بیشتر آشنا شویم با ما همراه باشید.

مهندس احمدرضا مرتضایی نماینده حقوقی موسسه آموزشی ذهن نو در استان گیلان با تاکید بر اینکه سیستم محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه یک سیستم نوآورانه محاسبه ای است گفت:  بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ مغز به طور همزمان شده و  این نوع محاسبه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت های نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله در بین کودکان و دانش آموزان می شود که در نهایت سبب تقویت حافظه و اشتیاق بیشتر برای حل مسائل محاسباتی می گردد. لیست مزایای آموزشی این ابزار بسیار وسیع است و دانش آموزان موفق به ایجاد انعطاف پذیری شناختی بیشتر و بهتر، توجه و توانایی در انجام عملیات محاسبه ریاضی ذهنی می شوند. امروزه این موضوع علمی ثابت شده است که می توان آن را برای کار با حافظه تصویرسازی ذهنی استفاده کرد و در کنار آن توانایی تفکر و بهبود مهارت های حرکتی خوب افزایش می یابد.


هر کودک می تواند یک نابغه و استعداد نهفته باشد


مرتضایی با بیان اینکه گیلان جزء اولین استان ها بود که از ابتدای کار موسسه ذهن نو همکاری با این موسسه را آغاز کرد اظهار داشت: موسسه ذهن نو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در استان گیلان و شهرستان رودبار با آموزش محاسبات ذهنی که از سه بخش تصویر سازی، شنیداری و تندنویسی تشکیل شده است آغاز کرد و بحمدالله در این شهرستان تا به امروز پیشرفت های بسیار چشمگیری در زمینه آموزش توسط موسسه ذهن نو در بین افراد ایجاد شده و استقبال خوبی هم از سوی خانواده ها انجام گرفته است. در این موسسه کودکان در دوره های آموزش محاسبات ذهنی با  چرتکه می آموزند که از طریق تکنیک های شنیداری قدرت تمرکز خود را بالا ببرند و در تکنیک تند نویسی سرعت عمل و دقت خود را افزایش دهند و همینطور از طریق تکنیک تصوری تصویر سازی ذهنی خود را ارتقا بخشند.

نماینده حقوقی موسسه ذهن نو استان گیلان تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای مسابقات در سطح بین المللی، آموزشی که به کودکان و دانش آموزان پایه از سنین ۵ تا ۱۲سال ارائه می شود نیز در سطح بین المللی است.

وی افزود: از نظر ما هر کودک می تواند یک نابغه و استعداد نهفته باشد، باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که استعداد های نهفته آشکار شوند. هرانسانی با یک مغز نابالغ متولد می شود و دوران کودکی دراز مدتی را صرف رشد مغز می کند. در سن ۱۰ سالگی مغز به ۹۹ درصد رشد نهایی خود رسیده است. می توان نتیجه گرفت دوران کودکی نقش تعیین کننده و مهمی در رشد مغزی افراد دارد و بعد از این دوره شانس بلوغ و رشد مغزی بسیار کم خواهد بود. پس این زمان طلایی جهت آموزش و افزایش قدرت ذهن و حافظه کودکانمان را از دست ندهیم. کار با چرتکه نیازمند هماهنگی عصب اصلی اعضای بدن مانند چشم، گوش و انگشتان می باشد. تمرین ثابت و مداوم با استفاده از چرتکه باعث تحریک مغز و افزایش قدرت پاسخگویی و فکری می شود.

مهندس مرتضایی با اشاره به ایده اصلی برگزاری کلاس های آموزشی محاسباتی ذهنی چرتکه و چرایی آغاز کار خود در این عرصه اظهار داشت:  زمانی که در هنرستان شهید بهشتی رودبار به عنوان مدیر مجموعه مشغول خدمت بودم، هنگام آزمون نهایی درس ریاضی ، شاهد ارائه برگه های سفید توسط دانش آموزان بودم، این موضوع که دانش آموزان و هنرجویان علاقه ای به دروس محاسباتی بخصوص ریاضی نداشتند برایم بسیار ناراحت کننده بود زیرا ریاضی بعنوان مادر دروس فنی و محاسباتی شناخته می شود. همسر بنده که در امر ترجمه متون انگلیسی فعالیت داشتند در حال ترجمه متنی بودند که در آن ایده اولیه آموزش محاسبات چرتکه برای موسسات آموزشی در داخل کشورمان ذکر شده بود. این موضوع برایم جلب توجه کرد که پس از آن به همراه همسرم با پیگیری هایی که انجام دادیم در نهایت توانستیم نمایندگی موسسه ذهن نو در شهرستان را اخذ نماییم. در ابتدای راه با ۷ دانش آموز کار را آغاز کردیم و اکنون پس از گذشت شش سال استقبال خانواده ها چشمگیر است. فراگیری علوم ریاضی و آموزش این علم توسط موسسه ذهن نو به دانش آموزان باعث می شود تا آنها نسبت به آزمون های دروس محاسباتی نه تنها استرس نداشته باشند بلکه با اشتیاق برای حل مسائل ریاضی پیشگام باشند.


شهر های انزلی، لاهیجان و فومن از داشتن نمایندگی محروم هستند


نماینده حقوقی موسسه آموزشی ذهن نو در گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت استاندارد این موسسه مطابق با اصول بین المللی در نقاط مختلف کشور گفت:  در استان گیلان نمایندگی ها و مراکز بسیاری فعال هستند که در این بین شهر های انزلی، لاهیجان و فومن از داشتن نمایندگی محروم هستند. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم در این سه شهر نمایندگی های موسسه ذهن نو را فعال نماییم و از  مراکزی که توانایی لازم جهت همکاری را دارند دعوت بعمل آوریم. لازم به ذکر است که در استان گیلان بهره هوشی افراد بسیار بالاتر از استان های دیگر است و استعداد های نهفته ای هستند که با آموزش شکوفا می شوند به همین دلیل در این سه شهر وجود موسسه ذهن نو احساس می شود زیرا کودکان و دانش آموزان در این مناطق سرشار از استعداد هستند.

مرتضایی افزود: در کلانشهر رشت نیز تعداد مراکز آموزشی موسسه ذهن نو را افزایش  و فعالیت موسسه در این شهر را توسعه‌ خواهیم داد. معتقد هستیم استان گیلان با توجه به سطح بالای هوش افراد و وجود استعدادهای بی نظیر آموزشی و فراگیری علوم  محاسباتی، پتانسیل بسیار بالایی جهت پرورش نخبه در سطح کشور دارد، آموزش هایی که به افراد مختلف ارائه می شود صرفاً برای یادگیری محاسبات نیست بلکه هدف اصلی ما بالا بردن توانایی های ذهنی و  قدرت حل مسئله در بین کودکان و دانش آموزان در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و حتی درس های غیر محاسباتی می باشد. تجربه ای که در چند سال فعالیت خود کسب نموده ایم بیانگر این بوده که دانش آموزانی که آموزش محاسبات چرتکه  به آنها ارائه شده است نسبت به سایرین سطح و نمرات بسیار بهتری دارند و از ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند. این مهم سبب شده دانش آموزان با بالا بردن ضریب هوشی و توانایی ذهنی خود در کلاس های جهشی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند و یک سال تحصیلی را در تابستان پشت سر بگذارند در واقع توانستیم این باور و توانایی را در ذهن دانش آموزان ایجاد کنیم. گفتنی است موسسه ذهن نو در تمام استان ها و اکثر شهرهای کشور نمایندگی های فعال دارد و در صورت انتقال دانش آموز به شهر دیگر والدین گرامی می توانند در نزدیکترین نمایندگی ثبت نام مجدد را انجام داده و نسبت به انتقال پرونده دانش آموز خود از شهر قبلی به شهر جدید اقدام کنند.

مهندس مرتضایی با اشاره به سطح آموزش مربیان و توانایی آنها جهت آموزش اذعان داشت: بدلیل اینکه آموزش محاسباتی ذهنی چرتکه دارای سطح بین المللی است و گستره مسابقات، استاندارد رقابت در عرصه جهانی می باشد لازم است آموزش نیز در همان سطح ارائه شود. تمام تلاش ما در موسسه ذهن نو در سطح استان این است از مربیانی جهت همکاری  بهره ببریم که دارای تحصیلات علمی از دانشگاه های معتبر و مرتبط با علوم ریاضی و فنی مهندسی باشند. برای مربیان هم آموزش هایی مطابق با استانداردهای بین المللی ارائه می شود که پس از گذراندن آن وتکمیل دوره کاروزی و آزمون نهایی توانایی تدریس در کلاس های محاسبات ذهنی  را پیدا کرده و اجازه فعالیت و آموزش را دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اولین مربی مَستر در استان گیلان گفت: اولین مربی ما خانم مریم کریمی از رودبار هستند که به عنوان مربی مَستر استانی فعالیت می کنند و دو رتبه برتر مسابقات کشوری اخیر خانمها فیروزه صبوری و سارینا پورولی از دانش آموزان ایشان بودند، همچنین سرکار خانم رشیدی از لوشان مربی دانش آموز ملیکا پورمنگانی هستند که این دانش آموز نیز حائز رتبه برتر مسابقات شده است.

نماینده حقوقی موسسه آموزشی ذهن نو در گیلان افزود: آموزشی که مربیان به کودکان و دانش آموزان ارائه می کنند(جمع و تفریق، ضرب و تقسیم) است که با توجه به نگاه رو به جلو و آینده نگری موسسه ذهن نو در پیشرفت علمی دانش آموزان دوره جذر و  اعشار  نیز به آموزش ها اضافه شده است و ان شاءاله این امید را به مردم شریف شهرستان رودبار و استان گیلان می دهیم که آموزشگاه ملاصدار نمایندگی ذهن نو از ابتدای مهرماه پذیرای دانش آموزان برای گذراندان دوره های جذر و اعشار باشند.


هدف ما خود باوری و خودساختگی دانش آموزان است


مهندس مرتضایی با اشاره به برگزاری مسابقات در سطح استانی و کشوری در بین شرکت کنندگان گفت: هر ساله مسابقاتی جهت شناسایی نفرات و استعدادهای برتر بین دانش آموزان و افراد شرکت کننده در موسسه ذهن نو برگزار می شود که به همین مناسبت ۲۵ مرداد سالجاری مسابقاتی در نمایشگاه بین المللی تهران بین ۴۵۵ نفر نخبه علمی کشور از استان های مختلف برگزار شد که با لطف خدا و تلاش مربیان مجموعه سه رتبه برتر در سطوح مختلف از استان گیلان انتخاب شدند. لازم به ذکر است از مجموع ۴۰ هزار دانش آموز پس از گذراندن آزمون انتخابی و مجوز مرحله نهایی ۴۵۵ نفر موفق شدند به مرحله آزمون نهایی راه یابند.

وی صبر و حوصله والدین جهت آموزش اصولی فرزندانشان را یکی از اصل های حائز اهمیت موسسه ذهن نو دانست و افزود:  اگر  والدین محترم در ابتدای آموزش با مربی همگام باشند، مطمئناً در آینده مشوق فرزندشان خواهند بود اما اگر صرفاً  ثبت نام فقط برای گذراندن اوقات دانش آموزان باشد و پس از مدتی آن را رها کنند صدرصد دانش آموز آسیب می بیند. اساس کار ما ارتباط و تعامل با خانواده ها خصوصاً مادران است زیرا مادران در خانواده نقش بیشتری جهت فراگیری فرزند خود ایفا می کنند. هدف ما از آموزش دانش آموزان  این است که با مهارت هایی که در این روش محاسبه ای  کسب می کنند به خود باوری و خودساختگی برسند تا در ادامه کار بتوانند با تکیه بر توانایی خودشان در سطوح مختلف جامعه بدرخشند.

مهندس مرتضایی در پایان گفت: از تمامی خانواده های گرامی که به موسسه ذهن نو اطمینان کردند تشکر کرده  و امیدواریم با سعی و تلاش بیشتر بتوانیم پاسخ اعتماد این عزیزان را با کسب رتبه های برتر علمی بدهیم. همچنین از زحمات مربیان که از هیچ کوششی دریغ نکردند نیز قدردانی می کنیم. آرزوی بنده این است که هیچ فرزندی از کشور ایران زمین، از آموزش محروم نشود، که در این راستا با همکاری موسسه ذهن نو در صدد ایجاد توازن آموزشی در تمام استان بوده ایم،که به لطف خدا در شهرستان رودبار نیز با آموزش محاسبات ذهنی ریاضی چرتکه در مراکز آموزشی همکار با موسسه ذهن نو تا حدود زیادی به موفقیت دست یافته ایم و برای شهرهای لاهیجان، انزلی و فومن که فاقد نمایندگی هستند نیز برنامه ریزی هایی انجام داده ایم. لازم به ذکر است شماره تماس ۰۹۱۱۳۳۰۰۷۹۷ پل ارتباطی موسسه آموزشی ذهن نو شهرستان رودبار با علاقمندان، والدین گرامی و دیگر عزیزان می باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار