فرماندار رودبار در جلسه انتخاب اعضاء هیئت موسس شرکت تعاونی تولید باغداران زیتون بیان کرد:

تعاونی باغداران زیتون می تواند کمک موثری به زیتون و محصولات آن داشته باشد

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 15 آگوست 2019 | 05:52 ق.ظ
تعاونی باغداران زیتون می تواند کمک موثری به زیتون و محصولات آن داشته باشد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در جلسه انتخاب اعضاء هیئت موسس شرکت تعاونی تولید باغداران زیتون در مجتمع فرهنگی سینمایی رودبار گفت: اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است و تشکیل تعاونی باغداران زیتون هم می تواند کمک موثری به زیتون و محصولات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار در جلسه انتخاب اعضاء هیئت موسس شرکت تعاونی تولید باغداران زیتون در مجتمع فرهنگی سینمایی رودبار گفت: اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است و تشکیل تعاونی باغداران زیتون هم می تواند کمک موثری به زیتون و محصولات آن داشته باشد.
وی با اشاره به هفتمین جلسه مرتبط با زیتون گفت: فرماندار و مسئولان شهرستان رودبار در راستای سیاستهای تسهیل گری و حمایتی دولت، تلاش و هم افزایی در تمام بخشها برای رفع موانع و مشکلات زیتون و بهبود و اقتصادی کردن فرآیند تولید زیتون و فرآورده های را دارند و هماهنگی های خوبی نیز تا کنون انجام شده است.
ضیایی با بیان اینکه زیتون از محصولات استراتژیک گیلان و انحصاری رودبار است و رودبار برند زیتون کشور است گفت: هشت هزار و هفتصد هکتار باغ زیتون در این شهرستان داریم و بیست درصد تولید زیتون کشور در رودبار است ولی بیش از هشتاد و پنج درصد زیتون کشور در بازار زیتون رودبار به فروش می رود.
وی همچنین اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیتون بعد از آفت مگس زیتون مهم ترین دغدغه باغداران زیتون آب است و نمی توان پذیرفت که درختان زیتون در کنار آب تشنه باشند، فرآیند و زنجیره تولید تا مصرف زیتون را باید حفظ و تقویت کرد.
فرماندار افزود: برای حفظ بازار زیتون با کمک نماینده رودبار از تمام ظرفیتهای استانی و ملی کمک گرفته ایم تا آزاد راه رشت-قزوین از داخل شهر رودبار عبور نماید.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رودبار با نام زیتون شناخته شده است، رودبار و زیتون به هم پیوند خورده اند و توجه به زیتون توجه به رودبار است.
منوچهر جمالی افزود: تشکیل تعاونی یکی از بهترین کارهای ممکن است که در بخش های مختلف انجام شده است و در بخش زیتون هم از ضروریات است.
وی یادآور شد: فراکسیون زیتون با پیشنهاد نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و کرسی ریاست آن هم در اختیار شهرستان رودبار است که فرصتی برای حمایت بیشتر از باغداران زیتون است و دولت نیز از تعاونی باغداران زیتون حمایت و همکاری و مساعدت لازم را خواهند داشت.
وی تشکیل تعاونی باغداران زیتون را نقطه عطفی برای زیتون دانست و گفت: این تعاونی بستری را فراهم می کند تا برنامه های آتی بهتر تعریف شود و انجمن زیتون هم در آخرین مرحله تشکیل است.
نماینده رودبار با بیان اینکه با مصرف زیتون و روغن زیتون ارتقاء سطح سلامت را داشته باشیم تلاش برای رعایت استانداردها را در این زمینه خواستار شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار