بلندترین کوه ایران زیر پای دبیران؛

صعود گروه کوهنوردی فرهنگیان رحمت آباد و بلوکات به بام ایران، قله 5671 متری دماوند

M.R.M
تاریخ انتشار: شنبه 10 آگوست 2019 | 06:02 ق.ظ
صعود گروه کوهنوردی فرهنگیان رحمت آباد و بلوکات به بام ایران، قله 5671 متری دماوند درفک خبر/ گروه کوهنوردی فرهنگیان منطقه رحمت آباد و بلوکات برای دومین بار موفق به صعود به بام ایران، قله دماوند 5671 متری دماوند شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه رحمت آباد وبلوکات ، گروه کوهنوردی فرهنگیان رحمت آباد و بلوکات در یک برنامه […]

درفک خبر/ گروه کوهنوردی فرهنگیان منطقه رحمت آباد و بلوکات برای دومین بار موفق به صعود به بام ایران، قله دماوند 5671 متری دماوند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه رحمت آباد وبلوکات ، گروه کوهنوردی فرهنگیان رحمت آباد و بلوکات در یک برنامه مدون در شش ماهه اول سال 1398 بعد از صعود به قله هایی نظیر درفک، پشته کوه، شاه معلم، توچال، سبلان و علم کوه موفق به صعود به بام ایران، قله 5671 متری دماوند شدند. در این صعود تعداد 8 نفر از فرهنگیان منطقه به نام های رضا پسندیده ، آیت اله حسنی ، سمیع عبدی ، سید حمید تیموری ، شاهین یوسف زاده، افشین بصیری، فرشاد عبدی و سعید علیزاده در روزهای11 و12 مرداد ماه سال جاری از جبهه جنوبی موفق به صعود به قله دماوند شدند.

حسنی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه که سرپرستی و مسئول فنی تیم کوهنوردی را نیز بر عهده داشت با بیان این که این صعود دو روز به طول انجامید افزود: در روز اول گروه موفق به صعود قله تا ارتفاع 4200 متری گردید و در روز دوم پس از یک حمله کم نظیر و پیمودن مسیر 7 ساعته موفق به صعود قله شد.

شایان ذکر است تعداد 3 نفر از گروه کوهنوردی فرهنگیان منطقه (آیت اله حسنی، محمود مهدیزاده و محمدجواد حکیمی) سال گذشته نیز  موفق به صعود قله دماوند شده بودند.

کوه دماوند با ارتفاع 5671 متر در شمال ایران و بلند‌ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند‌ترین قله آتشفشانی آسیا است و به عنوان بام ایران و بلندترین قله مخروطی جهان شناخته می شود. این کوه در قسمت مرکزی رشته ‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. هم اکنون آتشفشان دماوند در مرحله نیمه فعال به سر می برد که فوران گازهای گوگرد نشانه هایی از این فعالیت می باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار