معاون سواد آموزی گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

مهاجرپذیر بودن یکی از عوامل موثر در جمعیت بی سوادی گیلان است

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 25 جولای 2019 | 07:49 ق.ظ
مهاجرپذیر بودن یکی از عوامل موثر در جمعیت بی سوادی گیلان است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سیروس محمدی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص میزان با سوادی استان، اظهار کرد: امروز ۹۷ درصد جمعیت استان در گروه سنی (۴۹-۱۰ سال) باسواد هستند و از این جهت، گیلان در رتبه چهارم کشوری براساس سرشماری سال ۹۵ قرار دارد و نسبت به سال های اول انقلاب، بیش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سیروس محمدی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص میزان با سوادی استان، اظهار کرد: امروز ۹۷ درصد جمعیت استان در گروه سنی (۴۹-۱۰ سال) باسواد هستند و از این جهت، گیلان در رتبه چهارم کشوری براساس سرشماری سال ۹۵ قرار دارد و نسبت به سال های اول انقلاب، بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش جمعیت بی سواد، آموزش و پرورش استان به طور جدی موضوع انسداد مبادی بی سوادی را پیگیری می کند و در صورت مشاهده دانش آموز بازمانده از تحصیل، پیگیری های لازم جهت بازگشت آن ها به مدارس صورت می گیرد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به موضوع مهاجرپذیر بودن استان، تصریح کرد: گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و فعالیت های کشاورزی، شاهد مهاجرت های موقتی و دائمی است که متاسفانه جمعی از آنان بی سواد و کم سواد هستند که همکارانمان در تلاشند این افراد را به کلاس های سوادآموزی دعوت کنند؛ با توجه به اینکه فعالیت های سوادآموزی جزء فرصت دوم آموزشی محسوب می شود و سوادآموزان اجباری برای حضور در کلاس ها ندارند، انتظار می رود برای تشویق و هدایت آنان به سوادآموزی، همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و اقشار مردم با آموزش و پرورش همراهی نمایند.

محمدی در خصوص محتوای آموزشی در نهضت سوادآموزی گفت: سازمان نهضت سوادآموزی به نیازها و علایق سوادآموزان در تولید محتوای شغلی توجه ویژه ای دارد؛ به طوری که برای کشاورزان، نوغانداران و… بی سواد و کم سواد محتوایی با محوریت کشاورزی و نوغانداری تولید شده و در کلاس آموزش می بیینند.

وی افزود: در زمان برگزاری کلاس های آموزشی و امتحانات به شرایط سوادآموزان توجه و تلاش می شود به نحوی برنامه ریزی شود تا شاهد حضور حداکثری آنها باشیم.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: امروزه نهضت سوادآموزی به آموزش مهارت ها در کنار سوادآموزی توجه ویژه ای دارد؛ هم اکنون در اکثر شهرستان ها مهارت های مختلف زندگی، شغلی، ICDL ، آموزش طرح تبلت و… برای سوادآموزان در حال اجرا است. تمامی اقلام آموزشی و طرح های در حال اجرا رایگان بوده و هیچگونه هزینه ای از سوادآموزان دریافت نمی شود.

وی با اشاره به کسب رتبه خوب سوادآموزی استان در شاخص های ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، تصریح کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای تحقق سیاست های سوادآموزی و در راستای ارائه هدفمند خدمات سوادآموزی، اصلاح و تقویت روندها و ارائه بازخورد اثربخش، هر ساله ارزیابی جامعی از عملکرد سوادآموزی استان ها بر اساس شاخص ها و معیارهای استاندارد انجام می دهد.

محمدی گفت: در سال ۱۳۹۷ طی فرآیند ارزیابی و بررسی عملکرد استان ها در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور تاثیرگذار، معاونت سوادآموزی استان در مجموع شاخص های داوری شده موفق به کسب رتبه خوب و قابل تقدیر شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار