با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی؛

جلسه کارگروه ستاد رفع موانع تولید برگزار شد

F.ah.kh
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 23 جولای 2019 | 07:12 ق.ظ
جلسه کارگروه ستاد رفع موانع تولید برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه ستاد رفع موانع تولید رودبار گفت: پتانسیل اقتصادی رودبار با وضع موجود آن هم خوانی ندارد و باید رودبار را به توانمندی آن برسانیم. وی بابیان اینکه بخشی از ظرفیت های شهرستان رودبار در زمینه صنعتی می باشد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه ستاد رفع موانع تولید رودبار گفت: پتانسیل اقتصادی رودبار با وضع موجود آن هم خوانی ندارد و باید رودبار را به توانمندی آن برسانیم.
وی بابیان اینکه بخشی از ظرفیت های شهرستان رودبار در زمینه صنعتی می باشد و۹۰ واحد صنعتی فعال در شهرستان رودبار داریم گفت: وظیفه داریم خدماتی را برای ادامه فعالیت این واحدها و نیز فعالیت در شیفت های کاری دیگر ارائه دهیم.
وی همچنین افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان رودبار به دلیل مشکلات حقوقی، قضایی، زیست محیطی، کمبود مواد اولیه و یا سرمایهه در گردش تعطیلند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یادآور شد: در اشتغال روستایی و فراگیر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان رودبار جذب شد که بیش از سهم این شهرستان و باعث خوشحالی است.
وی یکی از اهداف جلسات ستاد رفع موانع تولید را مرور مصوبات گذشته دانست و گفت: مصوبات این ستاد با هماهنگی خود دستگاهها انشاء می شود و بنا بر صراحت قانون لازم الاجراست از این رو علت عدم اجرای مصوبات قبلی باید مشخص گردد.
فرزام صفت همچنین با بیان اینکه ستاد رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی کمک می کند اظهار داشت: در راستای تصمیمات این ستاد داشتن بدهی واحدهای تولیدی مانع دریافت تسهیلات توسط آنها نیست به شرط آنکه بدهی آن از تسهیلات بیشتر نباشد.
محمد صالح ضیایی فرماندار هم رودبار در جلسه ستاد رفع موانع تولید گفت: برخی از مصوبات قبلی جلسه ستاد رفع موانع تولید در شهرستان رودبار اجرا برخی در دست پیگیری و بعضی نیز اجرا نشده است که توجه ویژه را می طلبد.
وی با اشاره به توانمندیهای شهرستان رودبار گفت: این شهرستان با عبور آزادراه و راه آهن رشت-قزوین در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و دومین شهرک صنعتی گیلان را دارد.
ضیایی رودبار را قطب سدهای گیلان دانست و گفت: از سد سفیدرود و آیت اله بهجت شهربیجار تامین آب کشاورزی و شرب استان گیلان تامین می گردد و سد درحال احداث دیورش هم آب شرب پنج شهر رودبار را تامین می کند.
فرماندار یادآور شد: غار رشی با قدمت 235 هزار سالبه عنوان قدیمی ترین سکونتگاه تاریخگذاری شده بشر تا کنون، وجود بقاع متبرکه و 22 هزار هکتار جنگل و مرتع و ییلاقات خوش آب و هوا قابلیت سرمایه گذاری بوم گردی و گردشگری شهرستان رودبار را ویژه نموده است.
وی از سیاستگذاری ایجاد 712 فرصت شغلی در سال جاری در شهرستان رودبار خبر داد و گفت: اگر دستگاههای اداری و بانکها همکاری کنند به این هدف دست خواهیم یافت.
در این نشست که جمعی از مدیران استان و شهرستان حضور داشتند به مشکلات 14 واحد تولیدی رودبار رسیدگی شد و از شرکتهای کانی ساز جم در لوشان و یک شرکت تولید روغن زیتون در گنجه بازدید شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار