🎙رئیس پارک علم و فناوری گیلان در نشست خبری: ♨️ایجاد 915 شغل مستقیم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

صابر کریمی
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مارس 2018 | 13:54 ب.ظ
🎙رئیس پارک علم و فناوری گیلان در نشست خبری:  ♨️ایجاد 915 شغل مستقیم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به گزارش درفک خبر مجید متقی طلب صبح امروز در نشست خبری در سالن جلسات پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان از سال 82 کار خود را آغاز کرده است اظهار کرد: مساحت ابتدایی پارک علم و فناوری در هنگام شروع کار 600 مترمربع بود اما اکنون 23 […]

به گزارش درفک خبر مجید متقی طلب صبح امروز در نشست خبری در سالن جلسات پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان از سال 82 کار خود را آغاز کرده است اظهار کرد: مساحت ابتدایی پارک علم و فناوری در هنگام شروع کار 600 مترمربع بود اما اکنون 23 هزار مترمربع فضای پارک و علم و فناوری گیلان است که کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه اکنون 12 شبکه حمایتی شبکه علم و فناوری در کل کشور داریم افزود: اکنون در گیلان کسی نمی‌تواند ادعا کند که طرح و ایده دارد اما مکان ندارد و در کل گیلان ما واحد علم و فناوری داریم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه 30 هکتار زمین در اختیار ما قرارگرفته و تا پایان امسال کلنگ این کار را می‌زنیم گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور یک هزار 430 است و تعداد کل پارک‌های علم و فناوری کل کشور نیز 42 است.

متقی طلب با اشاره به اینکه میانگین شرکت‌های دانش‌بنیان کل کشور 34 شرکت است افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان 50 شرکت است و تعدادی شرکت بیرون از پارک نیز وجود دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی میزان صادرات توسط پارک علم و فناوری و مراکز رشد کشور 214 میلیون دلار است تصریح کرد: میزان تعداد کل پارک‌ها و مراکز رشد کشور 242 است و تعداد شرکت‌های فناور در کشور از ابتدای سال 96 حدود چهار هزار و 400 است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های فناور در کل منطقه یک کشور 683 است افزود: تعداد پارک‌های علم و فناوری منطقه یک کشور شش عدد است و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان 312 شرکت است.

متقی طلب با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال 96 مبلغ دو میلیارد تومان به شرکت‌های فناور برای توسعه و حمایت از فناوری داده‌شده است گفت: از سال 91 تا 96 حدود شش میلیارد تومان از شرکت‌های فناور حمایت مالی شده است و 165 میلیارد تومان نیز گردش مالی شرکت‌های پارک و علم و فناوری بوده است.

وی با بیان اینکه تأسیس شرکت‌ها برای 915 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد گفت: سرانه ایجاد اشتغال 13 میلیارد و 300 میلیون تومان است و نسبت اعتبارات پرداختی به گردش مالی شرکت‌ها 13 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تأکید بر اینکه در گیلان ظرفیت خوبی برای کار وجود دارد بیان کرد: پارک علم و فناوری ازلحاظ کشوری در سطح بالایی قرار دارد و درزمینهٔ تولید کنتورهای هوشمند شرکت گاز 100 دستگاه نصب شد و 100 دستگاه دیگر نیز در حال امضا قرارداد است.

متقی طلب با بیان اینکه در گیلان معضل بزرگ پارک علم و فناوری کمبود فضا است افزود: کنسرسیوم صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان متشکل از 25 شرکت فناور و دانش‌بنیان و شرکت‌های بازرگانی ایجادشده و حدود 60 پروژه کارگاهی در حوزه کشاورزی برای توسعه اقتصاد روستا آماده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 441 فناوری در سامانه ارزیابی فناوری ایران ثبت‌شده است گفت: این فناوری‌ها در 193 غرفه در نمایشگاه ملی عرضه شد و بالغ‌بر 209 میلیارد تومان نیز در داخل نمایشگاه قرارداد امضاء شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار