جمالی ،نماینده شهرستان رودبار؛

بخش خورگام به عنوان یکی از زیبا ترین و کهن ترین بخش های کشور است

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 ژوئن 2019 | 10:08 ق.ظ
بخش خورگام به عنوان یکی از زیبا ترین و کهن ترین بخش های کشور است اختصاصی به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در جلسه ای با حضور دهیاران بخش خورگام ضمن تشکر و قدردانی از آنها اعلام داشت: سختی ها، مشکلات و کمبود های موجود در کار را درک می کنم و می دانم که با تلاش مضاعف، صبر و حوصله در صدد حل […]

اختصاصی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در جلسه ای با حضور دهیاران بخش خورگام ضمن تشکر و قدردانی از آنها اعلام داشت:
سختی ها، مشکلات و کمبود های موجود در کار را درک می کنم و می دانم که با تلاش مضاعف، صبر و حوصله در صدد حل مشکلات مردم روستا بر آمده اید. این مشکلات مختص روستاها و شهرهای شهرستان رودبار نیست بلکه امری مشترک کشوری می باشد.
وی تصریح کرد: مشکلات موجود در کشور و دولت انجام کارها را با دشواری همراه کرده است. برای حل مشکلات جلسات چندین ساعته ای برگزار خواهیم کرد که ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد اما باعث استوار تر شدن ما و سایر مسئولین در برابر سخنان نا امید کننده و نگاه غرض ورزانه عده ای می شود، با تلاش های شما می توانیم همچون گذشته بیشترین امکانات و اعتبار را برای شهرستانمان در این دوره دریافت کنیم. جمالی اقدامات صورت گرفته برای تمامی روستاها را طبق شاخص های جمع آوری شده موفقیت آمیز دانست و افزود: تنها در تعداد محدودی از روستا ها به علت برخی مسائل اقدامات کمتری صورت گرفته است.
وی شاخص های پیشرفت و عمران شهرستان رودبار را بیش از ۳۰ درصد ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر امکانات پایه همچون گاز، آب و راه مناسب، امکانات تلفن همراه و اینترنت، صدا و سیما و امکاناتی که آنها به همراه دارند در بخشی وجود داشته باشد سبب مهاجرت معکوس می شود.
وی با بیان اعتقاد شخصی خود در خصوص خروج بخش خورگام و سایر بخشهای مختلف از بن بست ها و وجود امکانات و زیر ساخت جدی در این مناطق اظهار داشت:

ماحصل این کار وجود زندگی سهل برای ساکنین این منطقه و اشتیاق بازگشت مردمی که در گذشته در این مکان ساکن بوده اند را به همراه دارد، همچنین می توان در این بخش برای مسافرین گذری امکاناتی محیا کرد که رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و در نهایت شاخص ها ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی لازمه به حقیقت پیوستن مطالب ذکر شده را شناخت و آشنایی خود و مسئولین با شهرستان دانست و افزود: شروع تمام این اقدامات در پایتخت صورت می گیرد، به همین دلیل مکاتبات، جلسات و کمیته برنامه ریزی در استان تشکیل می دهیم و از مدیران کل در خواست حل مشکلات را می کنیم. برای مثال برای بهسازی جاده باید ابلاغ آن را از وزیر و معاون وزیر گرفته و آن را وارد سامانه و به استان منتقل کرد تا مسئولین استانی آن را رصد و الویت آن را اعلام و به پیمانکار واگذار کنند. زمانی که به پیمانکار واگذار شود تحویل آقای قاسمی داده و ایشان پیگیری های لازم را طبق استاندار های روز برای انجام آن کار می دهند.
وی ثمره تلاش های مسئولین را گاز رسانی به تمام مناطق روستایی بر شمرد و تصریح کرد: گازرسانی برای برخی روستاهای کم جمعیت که در قله ای قرار گرفته اند دشوار است و بودجه های دریافتی این بخش با مشکلات فراوان به دست آمده است.
وی خاطر نشان کرد: دهیاران نماینده دولت در روستا ها هستند و باید بیشترین ارتباط را با بخشدار داشته باشند، پس از آن با هماهنگی بخشدار با معاونین فرماندار ، روسای ادارات و شخص فرماندار در ارتباط باشند تا نقطه اتصال روستا و مسئولین شوند
وی انتخاب دهیاران را برعهده اعضای شورای هر منطقه دانست و ادامه داد: اعضای شورای منطقه و تمام مردم از شما به عنوان بازوی اجرایی انتظاراتی دارند.
وی شورا را نقطه متفکر،تصمیم ساز و برنامه ساز برای دهیار است که حکم بازوی اجرایی را دارد و اگر به شرح وظایف شورا در بخش پرداخته می شد شرایط متفاوت تری را شاهد بودیم.
وی به جلسات برگزار شده با آقایان جانباز، رنجبر، صحبت ها با استاندار و هماهنگی با فرماندار و بخشدار اشاره کرد و افزود: مشتاقیم که در مدت زمان شش ماه تمام مشکلات آب روستایی را حل کنیم اما متاسفانه این مهم ممکن نیست چرا که برای انجام هرکار به اعتبار نیاز است، زمانی که این سرمایه کاهش می یابد روند اجرایی کار متوقف می شود و در پی آن ناراحتی مردم را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان رودبار بیان داشت:

بخش خورگام بیشترین رشد شاخص ها را در مسیر توسعه داشته است، این مهم اتفاقی نیست همه باید قدردان آن باشند زیرا با تلاش کشور و نظام به سرانجام رسیده است.
جمالی به پیگیری خود در رابطه با بحران آب روستایی گریزی زد و افزود: در روستاهایی همچون پس طالکو و طالکوه و برخی روستاهای دیگر ثلث آب برای بهسازی، ساخت مخزن، دخیره، خط انتقال و شبکه داخلی وجود ندارد، چنین مشکل مشابهی که در شهر بره سر وجود داشت و اکنون در حال بهبود می باشد. وی ادامه داد: تمام مشکلات شما را لمس کرده ام و برای رفع آنها از هیچ تلاشی باز نخواهم داشت.

منوچهر جمالی در خصوص بخش راه ضمن تشکر از آقای قاسمی اظهار داشت:

بیشترین رشد توسعه در سالهای گذشته در بخش آسفالت راه های روستایی، روکش، تثبیت و بتن در همین دوره بوده است.

خواسته روستائیان از ابتدا بازسازی مسیر و جاده بود که در شش ماه نخست به اتمام رسید. وی الویت خویش و فرماندار را برای بهسازی راه های روستایی به شرح ذیل بیان کرد:
راه های روستاهای پشتکلا به سیبن، پشتکلا نوده‌ ناش، اسطلخ کوه و نقطه اتصال آن به آسیابر، چلوانسرا به داماش، بره سر به دوسالده، ترمیم مسیر گلنگش، ترمیم مسیر ویشان، مسیر سپستانک و بسیاری از مناطق دیگر. مکان های دیگری که می تواند با شن ریزی توجه ویژه ای به آنها صورت گیرد و کمربندی در آن جا احداث گردد همچون مسیر داماش، اطراف سپستانک، چلکاسر، مگس خانی و روستاهای دیگری که از مسیر دیگر به یکدیگر متصل هستند و می توان آنها را به یکدیگر متصل کرد.

ما آماده برای انجام این پروژه در جلالده که حدود 700 متر است بودیم اما متاسفانه مردم همکاری لازم را صورت ندادند و اجازه عبور دستگاه فینیشر را ندادند امید است با کمک شما و سایر اهالی این مسیر را راه اندازی کنیم. وی لکه گیری برخی نقاط جاده را ضروری اعلام داشت و خاطر نشان کرد: بی اهمیتی به این حفره ها حادثه آفرین خواهد بود، اجازه ندهید رفع این مسائل به درازا بیانجامد و باعث ناراحتی و آسیب دیدیگی اتومبیل هایشان شود این مهم برای برش های موجود برای گازرسانی و آب رسانی نیز صدق می کند.

امید است در مدت زمانی دو ساله تمام مشکلات راه و جاده ای را مرتفع کنیم.
جمالی در خصوص بنیاد مسکن ضمن قدردانی از آقای قدرتی گفت: برخی روستاها که گاز رسانی شده است را در دستور کار جدی قرار دهید.

وی خطاب به بخشداران اظهار داشت: از شما می خواهم در مواقعی که کار شما با تاخیر روبه رو می شود اندکی تحمل کنید و دلخور نشوید زیرا نمی توان تمام کارها را همزمان انجام داد. وی خطاب به آقای قدرتی خاطر نشان کرد: مکان هایی که گاز رسانی انجام شده و زیر سازی مناسبی دارد را تست کنید و در دستورکار خود قرار دهید همچنین تامین قیر نیز برای شما انجام خواهد پذیرفت.
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای با اشاره به طرح هادی اشاره کرد: یکی از ارکان توسعه روستا طرح هادی است، امید است این طرح با همکاری چندین مسئول و مردم به انجام رسد.
در این طرح آنهایی که کمتر از 10 سال هستند قابلیت طرح برای بازنگری بر اساس صراحت قانون وجود ندارد اما سعی در استثنا شمردن آنها دارم و در پیگیری آن کوتاهی نمی کنم.
وی با تاکید بر برخورد گرم و صمیمی روسای ادارات با مردمی که به آنها مراجعه می کنند ادامه داد: به حرف های مردم گوش فرا دهید حتی زمانی که عصبانی هستند چرا که با این کار قطعاً به نتیجه ای راضی کننده خواهید رسید. جمالی از همکاری مشترک آقایان قدرتی و قاسمی در مسیر پشتکلا به سیبن گفت و درخواست افزودن یک کیلومتر و نیم مسیر باقی مانده را داشت.
جمالی همچنین در خصوص منابع طبیعی ضمن قدردانی از آقای امیدی خاطر نشان کرد: انتظار بیشتری از اداره منابع طبیعی داشته و دارم، انتظار می رود در بخش پاسخگویی به مشکلات مردم همیت بیشتری داشته باشید زیرا مردم در همه حال محوریت دارند و اساس کار را بر رضایت مردم پایه گذاری کنید ضمن اینکه چارچوب قانون و مقررات را نیز می توان رعایت کرد.
وی تصریح کرد: صاحبان حقیقی مراتع، جنگل ها و درخت ها مردم هستند، این مردم هستند که تا امروز از تمام دارایی طبیعت محافظت کرده اند. گاهاً ما با برخورد های ناپخته و بدون هماهنگی با برخورد های چکشی و سلبی و تهدید مسبب عصبانیت مردم می شویم. همین مهم باعث می شود خسارتی به بار آید که مسئول مربوطه قادر به پاسخگویی آن در هیچ دنیایی نخواهد بود. در نتیجه هنگامی که مردم حق استفاده از طبیعت به درستی دارند باید زمینه ای بر اساس قانون و همراهی فرماندار، بخشدار، معاون فرماندار و سایر ادارات فراهم کنید تا شاهد نارضایتی ها نباشیم.
جمالی به مشکلات پیش آمده در گازرسانی روستای برارود اشاره کرد و افزود: باید گازرسانی این منطقه تا کنون به اتمام می رسید اما از آنجاییکه با رانش زمین و عدم اجازه مردم برای عبور لوله مواجه شدیم مجبور به انتقال گاز از شیرکده شدیم که این روش علاوه بر طویل بودن مسیر، سنگلاخی بودن، هزینه بیشتر و ایجاد مشکل با سازمان میراث فرهنگی را به همراه داشت. در پی حل آن امور مکاتبه ای انجام و مبلغ مورد نظر به حساب میراث فرهنگی واریز گردیده است، میراث فرهنگی کاوشی در 200 متر را انجام و پیمانکار گازرسانی مشخص گردیده است. به علت متغیر بودن قیمت ها ممکن است روند اجرایی گازرسانی متوقف گردد که با اداره گاز استان و شهرستان صحبت هایی انجام خواهد گرفت تا پیمانکار و کارفرما به رضایتی متقابل برسند.

جمالی اظهار داشت: تمام روستاها را یکسان می دانم و سعی در حل مشکل تمامی آنها دارم، شما روسای ادارات با مطرح کردن مشکلات حوزه خود انسانیت و وجدانتان را ثابت کردید. در این مدت اسم روستایی که در آن کار و پیشرفتی صورت نگرفته باشد را نشنیدم، امورات باقی مانده اندک است و با صبر و حوصله و همکاری یکدیگر می توان بخش را به جایی رساند که از لحاظ توسعه زبان زد باشد.
وی با بیان استعداد بسیار در بخش گردشگری، کشاورزی و باغبانی، گیاهان دارویی و بخش های دیگر ادامه داد: بخش خورگام به عنوان یکی از زیبا ترین و کهن ترین بخش های کشور است. جمالی اختلافات داخلی را ریشه مشکلات دانست و تصریح کرد: به سادگی می توان ایجاد اختلاف کرد اما حل آن بسیار دشوار است. وجود اختلافات در هر منطقه کندی روند توسعه را به همراه دارد. وی سرمایه گذاری، توریسم، رونق اقتصادی و تولید پول و ثروت را از اقدامات پس از زیر ساخت توسعه دانست و گفت: 19 سال گذشته 10 درصد خاک شهرستان رودبار به اداره محیط زیست تحویل داده شد و با نام منطقه حفاظت شده سیاهرود شناخته شد اما این مهم تمام پروژه ها صنعتی، معدنی، عمرانی را متوقف کرد که در ابتدای دوره کاری ام در حل این مشکل قدم برداشتم و موفق به حدف این منطقه از منطقه محافظت شده داشتم.
جمالی سوسفی به وابستگی آب کشاورزی و آب شرب اشاره کرد و بیان داشت: از آب روستا برای کشاورزی استفاده می شود که با رفع این مهم مشکلات پیش رو حل خواهد شد. وی با تاکید بر وظیفه شرعی و قانونی خود در حمایت از آنچه که به نفع مردم شهرستان رودبار می باشد دانست و خاطر نشان کرد: تصمیمات حوزه آب، راه و گاز روستایی که از محل صندوق توسعه ملی در مجلس گرفته می شود و پس از آن با در خواست از وزیر یا معاون وزیر در خواست عینیت بخشیدن در شهرستان را داریم، در خصوص آب روستایی سعی در استفاده از صندوق توسعه ملی برای سایر روستاهای شهرستان رودبار داریم به همین دلیل در طرح هادی می توانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم.
جمالی هدف نهایی خود را اینگونه تصریح کرد: با قدرت بسیار در حل تمام مشکلات شهرستان رودبار عمل خواهم کرد، به عنوان وظیفه شرعی، انسانی و قانونی باید آنقدر تلاش کنم تا شمایی که در این شهرستان زندگی می کنید احساس راحتی کنید و رفاه و امکانات بیشتری احساس کنید تا خدا و مردم راضی باشند. رضایت خدا در گرو حل مشکلات مردم می باشد. با کمک فرماندار در آبادانی شهرستان می کوشیم و به همه این قول را می دهم که فرزندانتان شهرستان رودبار را برای زندگی انتخاب کنند. روزگار روشنی را برای بخش خورگام و شهرستان آرزو می کنم وی در پایان گفت: هنرمندی هنگامی است که دستی گرفته شود، آجری بر آجر دیگر و خدمت به خلق انجام گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار