علی دقیق، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان خبر داد:

۶۰ درصد مدارس غیرایمن، ایمن‌سازی یا تخریب شده‌اند

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 13 ژوئن 2019 | 19:19 ب.ظ
۶۰ درصد مدارس غیرایمن، ایمن‌سازی یا تخریب شده‌اند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی دقیق، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت:خیرین مدرسه ساز انسان های وارسته در زمین خاکی هستند که عنایت خداوند شامل حال این عزیزان شده است. دقیق با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی دقیق، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت:خیرین مدرسه ساز انسان های وارسته در زمین خاکی هستند که عنایت خداوند شامل حال این عزیزان شده است.

دقیق با بیان اینکه ساختن فضایی که آموزش دانش در آن پرداخته شود از مهم ترین اعمال نزد خداست افزود: خیرین مایه خیر و برکت در این جامعه هستند که می‌توانند الگوی فرهنگی نیز باشند.
وی در خصوص برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: این جشنواره به منظور رواج کار خیر در ارتقای نظام آموزشی به تاریخ ۳۰ خرداد ماه در هتل شهرزاد شهرستان لاهیجان برگزار می شود و همچنین در کنار آن شاهد برگزاری نمایشگاه عکس دستاورد های خیرین مدرسه ساز خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد خیرین مدرسه ساز استان، ۱۹۳ مرد،۶۲ زن و ۳۴ شرکت حقوقی می باشند که در کل ۲۵۶ پروژه در قالب ۱۱۸۹ کلاس درس با مبلغ حدودی ۱۰۸ میلیار تومان احداث و در حال بهره برداری است.
وی تعداد پروژه‌های در دست اجرا یا مطالعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توسط خیرین را ۵۴ پروژه با ۱۹۸ کلاس درس عنوان و خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ – ۹۸، ۳۰ پروژه شامل ۱۱۴ کلاس درس به اتمام می‌رسد.
دقیق در رابطه با جشنواره های سال های گذشته گفت: در ۲۰ جشنواره گذشته استان گیلان در تحقق تعهدات خود رتبه سوم و در جشنواره ۲۰ ام رتبه اول را داشته که این موضوع گواه بر این دارد که سازمان نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش گیلان با همدلی خیرین بزرگوار توانسته به تعهدات خود برای ارتقای نظام آموزشی و افزایش امنیت برای دانش آموزان عمل کند.
وی در رابطه با همکاری سازمان نوسازی مدارس با بنیاد برکت بیان کرد: به همت بنیاد برکت و زحمات مدیر سابق اداره کل نوسازی ۴۲ فضای آموزشی در ۵ سال گذشته با تعهد مالی ۲۰ میلیارد تومان که شامل ۳۰ پروژه بوده به اتمام رسیده که ۱۲ پروژه در حال بررسی و ساخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در خصوص ایمن سازی مدارس مطرح کرد: بر طبق آمار سازمان حدودا ۲۴۰۰ کلاس درس در استان از بخاری نفتی یا بخاری گازی غیر ایمن استفاده می‌کنند. تمام رسالت اداره کل نوسازی کشور و دولت این است که در بازه دو تا سه ساله بتواند بحث این کلاس های ایمن و غیرایمن را بررسی کند.
وی یادآور شد:سهم اعتبارات نوسازی مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ افزایش پیدا کرده است که امیدواریم بتوانیم در امر خیر نوسازی و ایمن سازی مدارس از این اعتبارات استفاده بهینه داشته باشیم.
دقیق در رابطه با مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان، در بحث مصوبات و اعتبارات، ۱۰۳۱میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مشارکتی خیرین مدرسه ساز و۵۳ میلیارد اعتبار برای سال ۹۸ و ۵۳ میلیارد دیگر برای سال ۹۹ اختصاص یافت.

وی در خصوص مدرسه های کتابخانه محور گفت: با تلاش همکاران من در این امر در شهرستان های شفت، صومعه سرا و بندرانزلی، مدارسی با محوریت مدارس کتابخانه محل احداث کردیم که ۴ مدرسه دیگر از این پروژه در شهرستان رشت و بندرانزلی در حال احداث می‌باشد.

دقیق در ادامه گفت: اداره کل نوسازی مدارس گیلان تنها سازمانی است که با بنیاد حکمت در استان همکاری داشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان افزود: تقریبا ۵۵ الی ۶۰ درصد مدارس غیر ایمن، ایمن سازی یا تخریب شده اند که ۴۰درصد مابقی در حال بررسی برای نوسازی هستند و شهرستان های تالش و رشت از جمله فقیرترین شهرها در بخش نوسازی و ایمن سازی هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار