در راستای حمایت از اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار؛

حدود هزار و 335 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی دریافت کردند

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 13 ژوئن 2019 | 15:24 ب.ظ
حدود  هزار و 335 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی دریافت کردند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: درآمد ماهیانه خانواده‌های زن‌سرپرست باید از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کم‌تر باشد. ‌محمد محمدی، از بازتوانی و توانمندسازی ۲۸۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را در راستای به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: درآمد ماهیانه خانواده‌های زن‌سرپرست باید از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کم‌تر باشد.

‌محمد محمدی، از بازتوانی و توانمندسازی ۲۸۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را در راستای به حداقل رساندن مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از چرخه خدمات اجتماعی و اقتصادی برخوردار می‌سازد.

وی ادامه داد: در واقع بازتوانی و قادرسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست، ارائه خدمات اجتماعی به خدمت‌گیرندگان تحت پوشش، اجرای طرح گروه‌های همیار زنان خودسرپرست، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر امکانات جامعه و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به فرزندان عضو خانواده‌های تحت حمایت، بخشی از خدمات ارائه شده بهزیستی به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 323 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و ۲۸۲ نفر نیز با حمایت بهزیستی بازتوان شده و از چرخه حمایت مستمر سازمان خارج شدند. همچنین پارسال ۷۲۷ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۲۹۵ نفر از اعضای خانواده آن‌ها در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کردند و ۴۸۱ نفر نیز تحت غربالگری جسمی و سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: در راستای حمایت از اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار، نزدیک به ۱۳۳۵ نفر از فرزندان آنان کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی دریافت کردند. همچنین پرداخت وام خوداشتغالی، اجرای طرح بهبود تغذیه و توزیع مواد غذایی مناسب در خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت ودیعه مسکن و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را می‌توان از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: خانوارهای زن‌سرپرست برای این‌که تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند، نباید از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان سایر مؤسسات یا قوانین حمایتی دیگر برخوردار باشند. دیگر شرایط عمومی دریافت‌کنندگان این خدمات این است که اشتغال پایدار آنان در زمان مراجعه و بررسی مقدور نباشد. همچنین فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: ارائه گواهی فوت، طلاق‌نامه یا مدارک معتبر از مراجع قضائی دال بر متواری بودن همسر، گواهی معتبر مبنی بر انجام خدمت سربازی سرپرست یا تأیید از کار افتادگی سرپرست خانوار از طریق پزشک معتمد سازمان نیز از دیگر شروط تأیید این افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط سازمان بهزیستی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار