قصه تکراری عوارضی رودبار و وعده هایی که تمامی ندارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 ژانویه 2018 | 10:55 ق.ظ
قصه تکراری عوارضی رودبار و وعده هایی که تمامی ندارد داستان عوارضی رودبار نه برای شهروندان رودباری بلکه دیگر برای کل مردم استان قضیه ای آشنا و البته تکراری است. یک بار صحبت از برچیده شدن، بار دیگر انتقال و حالا هم کاهش مبلغ عوارض به میان آمده است. با این حال سابقه چند ساله نشان داده بعید است این وعده های رنگارنگ و گوناگون […]

داستان عوارضی رودبار نه برای شهروندان رودباری بلکه دیگر برای کل مردم استان قضیه ای آشنا و البته تکراری است. یک بار صحبت از برچیده شدن، بار دیگر انتقال و حالا هم کاهش مبلغ عوارض به میان آمده است. با این حال سابقه چند ساله نشان داده بعید است این وعده های رنگارنگ و گوناگون عملی شود و مشکل عوارضی یک بار برای همیشه حل!

استاندار سابق گیلان هم بارها در خصوص حل مشکل مردم منجل و رودبار سخن گفته بود و حتی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان رودبار با بیان اینکه در خصوص پرداخت عوارض مشکلاتی وجود دارد، قول بررسی و حل این مشکل را در سفر وزیر راه و شهرسازی به گیلان داده بود. با این حال وزیر راه و شهرسازی به گیلان آمد و رفت و آب از آب هم تکان نخورد.

در آخرین مورد، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم رودبار در پی دریافت ناعادلانه عوارض آزادراه در محدوده شهرستان رودبار، گفته است: در روزهای نخست در تلاش بودیم تا محل دریافت عوارضی را به ابتدای استان یعنی لوشان انتقال دهیم اما با مقاومت راه و شهرسازی مواجه شدیم.

وی با اعلام اینکه راه دیگری را انتخاب کرده‌ایم که پرداخت عوارض مردم رودبار به عدالت نزدیک‌تر باشد، می گوید: قرار هست تا سیستم کنترل ترافیک موسوم به ETC در ورودی و خروجی آزادراه نصب شود و پرداخت عوارضی‌ها عادلانه‌تر صورت گیرد. نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در تشریح نحوه پرداخت عوارض پس از نصب سیستم کنترل ترافیک گفت: با نصب سیستم کنترل ترافیک هر راننده رودباری با هراندازه استفاده از جاده به همان مقدار عوارض پرداخت خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: به فرض مثال اگر راننده‌ای از سمت رودبار به سمت امامزاده هاشم (ع) درحرکت باشد، سیستم کنترل ترافیک پلاک خودرو را می‌خواند و به همان میزان صاحب خودرو را بدهکار می‌کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارهای اداری مربوط به نصب سیستم تمام، اجرایی شدن طرح قطعی و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: قراردادها و خرید دوربین‌ها برای اجرای طرح مذکور انجام‌شده و وزیر راه و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه اجراشدن کار را قطعی اعلام کرده‌اند.

جمالی بابیان اینکه زمان اجرای طرح ایام منتهی به سال جدید ذکرشده اما اجرای آن کمی زمان می‌برد، می افزاید: طراحی کامل نرم‌افزارهای پلاک خوان به کمی زمان نیاز دارد که تمامی ضعف‌هایش برطرف شود و پس از رفع همه معایب در جانمایی خود نصب شوند.

اگرچه نماینده مردم رودبار پیاده سازی کامل این سیستم را منوط به گذشت زمان کمی می داند اما مشخص نکردن دقیق همین مدت زمان، حکایت از آن دارد که نباید چندان به اجرای این طرح در عوارضی رودبار حداقل در یکی دو سال بعد خوشبین بود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار