کارشناس حشرات سازمان حفاظت محیط زیست؛

پروانه های مهاجم به مزارع آفت محصول زراعی محسوب نمی شوند

M.R.M
تاریخ انتشار: شنبه 18 می 2019 | 17:27 ب.ظ
پروانه های مهاجم به مزارع آفت محصول زراعی محسوب نمی شوند درفک خبر/به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تغییر دوره های بارشی کشور شاهد گونه ای از پروانه با نام علمی Vanessa cardui هستیم که در بعضی از مناطق جنوب کشور, استان تهران , خراسان و… دیده شده که بال های اجری رنگ دارد و به بانوی رنگین (painted lady) معروف است. به گفته […]

درفک خبر/به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تغییر دوره های بارشی کشور شاهد گونه ای از پروانه با نام علمی Vanessa cardui هستیم که در بعضی از مناطق جنوب کشور, استان تهران , خراسان و… دیده شده که بال های اجری رنگ دارد و به بانوی رنگین (painted lady) معروف است.
به گفته علیرضا نادری, کارشناس حشرات سازمان حفاظت محیط زیست ,افزایش تعداد این پروانه در فصل بهار امسال, بخاطر تغییر دوره های بارشی در کشور و معتدل شدن زمستانهاست که موجب شده تا گیاهان میزبان این افت پوشش مناسب و وسیع تری پیدا کنند. پروانه ها به سرعت روی این گیاهان تخمگذاری کرده وارد دوران دگردیسی شده و پروانه های بالغ در کمتر از سه هفته ظاهر می شوند.
این پروانه ها نیز دوباره تخمگذاری کرده و این چرخه باز تکرار می شود تا جاییکه با گرمتر شدن هوا و کاهش بارندگی , جمعیت این پروانه نیز رفته رفته کمتر خواهد شد.
این پروانه ها آفت محصولات زراعی محسوب نمی شوند و برای کنترل آنها نیازی به مبارزه و سمپاشی نیست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار