مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خبر داد:

افتخاری بزرگ برای جامعه پزشکی گیلان/نخستین انتقال عضو پیوندی کشور از طریق اورژانس هوایی در رشت انجام شد

احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آوریل 2019 | 14:43 ب.ظ
افتخاری بزرگ برای جامعه پزشکی گیلان/نخستین انتقال عضو پیوندی کشور از طریق اورژانس هوایی در رشت انجام شد نشریه الکترونیکی درفک خبر/ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: برای اولین بار با همکاری اورژانس هوایی کشور و اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قلب یک اهدا کننده عضو از بیمارستان رازی رشت برای پیوند به بیمار نیازمند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر/ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: برای اولین بار با همکاری اورژانس هوایی کشور و اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قلب یک اهدا کننده عضو از بیمارستان رازی رشت برای پیوند به بیمار نیازمند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

طلعت کاویانی با بیان این که اداره هوا ناجای نیروی انتظامی کشور نیز برای انتقال هوایی این عضو پیوندی در این روند مشارکت داشته افزود: مائده روشن سنگاچینی ۲۴ ساله اهل و ساکن شهرستان بندرانزلی بیست و نهم فروردین بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده برای اهدا عضو او اقدام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط مناسب بیمار برای اهدای قلب هماهنگی های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد که در پی آن بر اساس پی گیری های به عمل آمده تیمی با همکاری و مشارکت اورژانس هوایی وزارت بهداشت، اداره پیوند این وزارتخانه و اداره ناجای نیروی انتظامی کشور صبح امروز یکشنبه وارد فرودگاه رشت شد که پس از انجام اقدامات درمانی لازم در بیمارستان رازی رشت قلب بیمار برای پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اهدا دو کلیه و کبد این بیمار دچار مرگ مغزی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، پیوند کلیه و کبد در بیمارستان رازی رشت انجام می گیرد و با انجام تمهیدات لازم به زودی شاهد پیوند مغز استخوان در این بیمارستان خواهیم بود.

اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام گرفت؛ باربد چمن زیبای، کودک چهار ساله اولین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهند، می تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد؛ بر اساس آمارها، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

کلیه ‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و همچنین قرنیه چشم ، تاندون ، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

قانون پیوند اعضاء ، فروردین ماه ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به‌ تصویب رسید؛ براساس این قانون، اعضای بیماران فوت ‌شده یا بیمارانی که مرگ‌ مغزی آنان آشکار و مسلم شده را می ‌توان به ‌شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی‌ دم برای پیوند ‌به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد.

از ابتدای سال جاری خانواده چهار بیمار دچار مرگ مغزی در استان گیلان برای اهدای عضو عزیزشان اقدام کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار