از حاشیه تا متن داور پرحاشیه؛

سید بشیر حسینی داور سفارشی عصر جدید؟!

M.R.M
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آوریل 2019 | 19:27 ب.ظ
سید بشیر حسینی داور سفارشی عصر جدید؟! درفک خبر/هویت مجهول داور عصر جدید برای «احسان علیخانی» دردسر ساز شده است. «سید بشیر حسینی»، متولد آذر ۱۳۶۰، فارغ التحصیل دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع)، دارای تحصیلات سطح ۲ حوزوی داور پرحاشیه عصر جدید است. به گزارش مردم سالاری آنلاین، او پیش از اینکه داور عصر جدید باشد، به عنوان […]

درفک خبر/هویت مجهول داور عصر جدید برای «احسان علیخانی» دردسر ساز شده است. «سید بشیر حسینی»، متولد آذر ۱۳۶۰، فارغ التحصیل دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع)، دارای تحصیلات سطح ۲ حوزوی داور پرحاشیه عصر جدید است.

به گزارش مردم سالاری آنلاین، او پیش از اینکه داور عصر جدید باشد، به عنوان یکی از مؤلفین کتاب سواد رسانه‌ای دوره دبیرستان در سال‌های اخیر و مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهارم سیما معرفی می‌شد.
او در بیوگرافی اینستاگرامش خود را اینگونه معرفی کرده است: ‏‏ «مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، مشاور ‏دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵.»
همچنین در پروفایل کانال تلگرامش در کنار تصویر یک پروانه آبی‌رنگ نوشته است: «در جست‌وجوی حق و حقیقت». اما حقیقت دلیل نشستن او در جایگاه داوری عصر جدید همچنان سوال بی‌جواب مخاطبان است.
منتقدان حضور یک استاد ارتباطات را در جمع داوران بزرگ‌ترین نقص عصر جدید می‌دانند، منتقدان حسینی معتقد هستند که او بی‌ربط‌ترین دلایل را برای قبول یا رد اجرا‌های شرکت‌کنندگان عصر جدید دارد.
این که چطور پای بشیر حسینی به شبکه سه باز شده است بیشترین حواشی را برای او به وجود آورده است. برخی حضور این چهره ناشناس را در کنار سه شخصیت مطرح به هم دانشگاهی بودن با مدیر جوان شبکه سه ارتباط می‌دهند و لقب «داور سفارشی» را برای او برگزیده‌اند، گرچه این موضوع از سوی نزدیکان برنامه عصر جدید بار‌ها تکذیب شده است، اما با حذف و اضافه‌های اخیر شبکه سوم سیما این موضوع خیلی هم دور از انتظار نیست.
برخی دیگر موضوع را کمی بیشتر سیاسی می‌بینند و معتقدند حضور بشیر حسینی در عصر جدید در قامت فردی با گرایش‌های ارزشی است که آمده تا فاصله میان این طیف از تفکر با عامه مردم را کاهش دهد، از نظر این طیف وظیفه حسینی در عصر جدید نفوذ در طبقه متوسط جامعه است. این دیدگاه «سید بشیر حسینی» را نماینده ایدئولوژیک اصولگرایان در برنامه عصر جدید معرفی می‌کند که از نگاه یک جوان ارزشی اصولگرا یا انقلابی، عملکرد شرکت کنندگان عصر جدید را نقد و بررسی کند.
داوران یک برنامه استعدادیابی تلویزیونی در سراسر دنیا از دو ویژگی مهم برخوردار هستند: یا شهرت و محبوبیت زیادی دارند، یا موفقیت‌های آنها حاصل کشف استعدادشان در برهه‌ای از زمان است. این موضوع و حواشی پیرامون داوران باعث شد تا در برنامه یکشنبه شب گذشته «احسان علیخانی» یکی از سوالات متداول مردم از داوران را مطرح کند. او از داوران پرسید: «مردم گفته‌اند داوران این برنامه خودشان، چگونه استعدادشان کشف شده است؟»؛ امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی در خصوص زمان و مکان و چگونگی کشف‌ استعدادشان سخن گفتند و پاسخشان نسبتا قانع کننده بود. «سید بشیر حسینی» دیگر داور عصر جدید که تا پیش از حضور در این برنامه کسی او را نمی‌شناخت و حالا با اظهار نظرهای گاها عجیب خود سوژه شبکه‌های اجتماعی شده نیز توضیحاتی در خصوص خود ارائه کرد که از قضا مهر تاییدی بود به انتقادهای که به او وارد می‌شود؛ حسینی گفت که درس خوانده‌، از ریاضی به علوم انسانی رفته و بعد در یک رشته خاص در یک دانشگاه خاص دکترا گرفته و حالا دغدغه‌هایی دارد که دیگران ندارند. بشیر حسینی با این توضیحات خودش اعتراف کرد که نه شهرت و محبوبیت دارد و نه استعداد و هنر خاصی که کشف شده باشد.
«محسن حدادی» در توصیف بشیر حسینی نوشته: «عصر جدید یک ایراد بسیار بزرگ دارد و آن هم داوری است که ناگهان توی ذوق می‌زند، زیاد توضیح می‌دهد و گاه دنبال اظهار فضل است و خلاصه به نوعی وصله ناجور است حتی اگر بهترین استاد دانشگاهی باشد که مدیران سیما و یا شبکه سه می‌شناسند.»
در مقابل اما مدافعان «سید بشیر حسینی» حضور او در عصر جدید را حاصل درخشش و توانمندی‌هایش در استعدادیابی و سواد رسانه‌ای می‌دانند و معتقد هستند وجود او «عصر جدید» را از « America’s Got Talent» شدن نجات داده است.
دامنه انتقادات به داور جنجالی یکشنبه شب گذشته به استودیو پخش «عصر جدید» رسید. در این برنامه «سید بشیر حسینی» با اظهاراتش در خصوص پانتومیم صدای سه داور دیگر و حتی مجری برنامه را درآورد.
بعد از رای قرمز حسینی به اجرای پانتومیم شرکت‌کننده‌، علیخانی علت رای قرمز را پرسید، دلیل حسینی باعث شد تا نه تنها سه داور دیگر بلکه علیخانی نیز در مقابل او بایستد؛ او گفت: «پانتومیم متعلق به فرهنگ ایران نیست. با اینکه دکترای ارتباطات دارم، اما هیچ ارتباطی با این کار برقرار نکردم و اساسا دوره پانتومیم به سر آمده و الان عصر زبان است و نسل جدید این را نمی‌پسندد، تلویزیون جای پانتومیم نیست و این هنر ارتباطی با فرهنگ ما ندارد و پانتومیم نوعی بازگشت به عقب است و قطعا این هنر محبوب نسل جدید نیست…» مجری برنامه اما قاطعانه به او گفت که بهتر است به جای توجیهات علمی صراحتا بگوید که پانتومیم دوست ندارد و دلیل رای قرمز او همین موضوع است. اظهار نظر حسینی در خصوص پانتومیم و تلاشش برای آوردن دلایل علمی نشان داد که اطلاعات ناقصی در زمینه هنر دارد و نمی‌داند «لال بازی» از دیرباز در ایران در جریان بوده است، شاهد این ادعا کتاب «ده نمایش لال بازی» نوشته غلامحسین ساعدی است که در سال ۴۲ منتشر شده است.
برنامه جدید «احسان علیخانی» از همان ابتدای شروع به پخش به دلیل کپی برداری از یک نمونه آمریکایی انتقادات زیادی را به دنبال داشت. با این وجود توانست به ویژه در ایام نوروز توجه مخاطبان را به خود جلب کند. آنچه که از شواهد امر می‌توان پیش بینی کرد این است که شاید علیخانی برای فصل دوم عصر جدید در تیم داوری تغییراتی اعمال کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار