محمدی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

مبارزه با کانون‌های ملخ بومی مراکشی در سطح ۱۰۵ هکتار از مناطق شهرستان رودبار اجرا شده است.

احمدی خولکی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 28 مارس 2019 | 07:20 ق.ظ
مبارزه با کانون‌های ملخ بومی مراکشی در سطح ۱۰۵ هکتار از مناطق شهرستان رودبار اجرا شده است. مبارزه با کانون‌های ملخ بومی مراکشی در سطح ۱۰۵ هکتار از مناطق شهرستان رودبار اجرا شده است. به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر ؛ محمدی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: عملیات کنترل و مبارزه با ملخ‌های زیان آور محصولات کشاورزی از پاییز پارسال شروع شده و تا کنون ادامه دارد. وی […]

مبارزه با کانون‌های ملخ بومی مراکشی در سطح ۱۰۵ هکتار از مناطق شهرستان رودبار اجرا شده است.

به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر ؛ محمدی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: عملیات کنترل و مبارزه با ملخ‌های زیان آور محصولات کشاورزی از پاییز پارسال شروع شده و تا کنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، این عملیات در ۳ بخش عمده تراکم سنجی، دیدبانی و کانون یابی انجام شده است، افزود: مبارزه با گونه ملخ زیان آور محصولات کشاورزی در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، املش، رودسر و آستارا اجرا می‌شود.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:با توجه به اطلاعات حاصل شده از داده‌های هواشناسی هوای زمستان پارسال حدود دو درجه نسبت به مدت مشابه سال قبل گرمتر و از نزولات جوی بیشتری برخوردار بوده که پوشش سبز مناسبی را در مناطق آلوده فراهم کرده است.

محمدی افزود: بر اساس نمونه برداری‌های انجام شده در هفته‌های گذشته کپسول‌های ملخ مراکشی مشاهده شده به تعداد ۲۰ عدد کپسول تخم در واحد سطح رسیده که از حد نرم بیشتر بوده و نشان از جمعیت بالا و شرایط طغیانی آفت در امسال را دارد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر در منطقه ساری چم لوشان در شهرستان رودبار در هفته گذشته پوره‌های ملخ از تخم نسبت به سال قبل حدود ۱۰ روز زودتر تفریخ یافته است، گفت: باتوجه به، قدرت تهاجمی و خسارت زایی بالای این آفت انجام به موقع عملیات مبارزه در فرصت زمانی تا قبل از بالدار شدن آن نقش بسزا و تعیین‌کننده‌ای در مدیریت آفت دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان در ادامه تصریح کرد: تاکنون اجرای عملیات کنترل و مبارزه با این گونه ملخ در ۱۰۵ هکتار از مناطق ساری چم، منطقه عمومی جمال آباد و کرماک پائین شهرستان رودبار اجرا شده است./ شکوفه های زیتون

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار