استاندار گیلان خبر داد:

هدف گذاری برای کاهش ۱۵ درصدی حوادث جاده‌ای گیلان در سال 98 /تغییر شکل فیزیکی موقتی پاسگاه‌های پلیس و ایست بازرسی رودبار و چابکسر

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 12 مارس 2019 | 04:46 ق.ظ
هدف گذاری برای کاهش ۱۵ درصدی حوادث جاده‌ای گیلان در سال  98 /تغییر شکل فیزیکی موقتی پاسگاه‌های پلیس و ایست بازرسی رودبار و چابکسر به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر؛دکتر مصطفی سالاری عصر دیروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک، کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌ها و ستاد خدمات سفر استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت برگزاری شایسته برنامه‌های سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان گیلان افزود: مردم گیلان با حضور امیدبخش […]

به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر؛دکتر مصطفی سالاری عصر دیروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک، کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌ها و ستاد خدمات سفر استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت برگزاری شایسته برنامه‌های سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان گیلان افزود: مردم گیلان با حضور امیدبخش و باشکوه خود همانند مقاطع مختلف که پیشتاز هستند نماد اتحاد، وحدت و آرامش را ترسیم کردند و پیام گسترده و معناداری را به تمام کشور و دنیا منتقل کردند.

وی به قرارگرفتن در آستانه سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع کنترل ترافیک یکی از مهمترین مباحث در ایام سفرهای نوروزی است که همکاری تمامی دستگاه‌ها با مجموعه پلیس را می‌طلبد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حجم وسیع خودروها در چنین ایامی در ورودی‌های استان بویژه در رودبار و چابکسر اظهار داشت: با تغییر شکل فیزیکی موقتی در بخش پاسگاه‌های پلیس و ایست بازرسی در این مناطق نسبت به کاهش ترافیک در این ۲ گلوگاه اقدام شود.

وی بر ضرورت توجه جدی به موضوعات ارائه خدمات رفاهی علی‌الخصوص مسائل بهداشتی در مسیرها تأکید و تصریح کرد: مسافران انتظار دارند تا دغدغه رفع نیازهای اولیه خود را در جاده‌ها نداشته باشند.

استاندار گیلان افزود: با درنظرگرفتن سرویس‌های بهداشتی و پمپ‌های بنزین سیار در ارائه خدمات مطلوب به مردم اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی تأکید کرد: نوع گفتمان کسانی که در مسیر خدمت‌رسانی به صورت مستقیم با مسافران مواجه می‌شوند باید به نحوی باشد که ضمن اجرای صحیح قوانین و مقررات، خللی در آرامش مردم ایجاد نشود.

دکتر سالاری با بیان اینکه با بهبود خدمات‌رسانی باید بهترین ایام را برای مردم رقم بزنیم گفت: در جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و امداد جاده‌ای به مسافران، امکانات موردنیاز باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر تأمین و تقویت شود.

وی موضوع نظارت بر بازار را یکی از مسائل مهم مورد انتظار مردم و مسافران عنوان کرد و گفت: نظارت بر مسائل بهداشتی و نیز بهاء خدمات ارائه شده در اماکن مختلف باید با جدیت افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های مختلف بویژه آیین‌های بومی و محلی از ظرفیت هنرمندان استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سفرهای نوروزی باید با آمادگی کامل به استقبال مسافران بروند افزود: اهتمام ویژه در کاهش حوادث تلفات جاده‌ای باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

استاندار گیلان  کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای را نیازمند فرهنگ‌سازی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی صحیح از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تقویت دوربین‌های مداربسته و تأمین امکانات مورد نیاز در این راستا باید با جدیت انجام گیرد و نواقص موجود شناسایی شود.

دکتر سالاری بر لزوم آماده‌سازی سواحل استان برای حضور مسافران تأکید و تصریح کرد: فرمانداران با جدیت نسبت به برگزاری مستمر کمیته‌های خدمات سفر در شهرستان‌ها اقدام و بر نحوه خدمت‌رسانی به مسافران به صورت جدی نظارت کنند.

وی با تأکید بر استفاده از بسترهای الکترونیکی در جهت آگاه‌سازی مردم از مسائل ایمنی گفت: امیدواریم مردم با کمترین مخاطراتی مواجه باشند و ایام خوشی را در استان گیلان سپری کنند.

در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی گیلان، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و فرمانداران شهرستان‌های رشت، رودبار، آستارا و لاهیجان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مسیر بهبود خدمات سفرهای نوروزی و نیازمندی‌های لازم  پرداختند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار