به بهانه سفر رئیس جمهوری به استان گیلان و افتتاح راه آهن قزوین به رشت؛

آقای رئیس جمهور قطار زندگی مردم گیلان و شهرستان رودبار را دریابید

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مارس 2019 | 06:13 ق.ظ
آقای رئیس جمهور قطار زندگی مردم گیلان و شهرستان رودبار را دریابید ‍ به بهانه سفر رئیس جمهوری به استان گیلان و افتتاح راه آهن قزوین به رشت آقای رئیس جمهور قطار زندگی مردم گیلان و شهرستان رودبار را دریابید…. نشریه الکترونیکی درفک خبر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم با سلام سفر حضرتعالی به استان گیلان و افتتاح مهمترین پروژه کشور و استان گیلان یعنی […]

‍ به بهانه سفر رئیس جمهوری به استان گیلان و افتتاح راه آهن قزوین به رشت

آقای رئیس جمهور قطار زندگی مردم گیلان و شهرستان رودبار را دریابید….

نشریه الکترونیکی درفک خبر

جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم

با سلام
سفر حضرتعالی به استان گیلان و افتتاح مهمترین پروژه کشور و استان گیلان یعنی راه آهن قزوین به رشت را که نقش اساسی در صادرات و وارادات و یک کریدور مناسب در جهت رشد اقتصادی ایران دارد را به فال نیک میگیریم که آرزوی دیرینه همه گیلانیان عزیز بود.
جناب رئیس جمهور وقتی سوار این قطار شدید جهت افتتاح این پروژه نگاهی به آنسوی قطار یعنی مردم این شهرستان کنید که فقر و بیکاری و مهاجرت و…. از در و دیوار این منطقه بالا رفته است .ریل قطار و بزرگراه قزوین به رشت با همه محاسنش این شهرستان را به دوقسمت تقسیم کرده و از امامزاده هاشم و دیزکوه و اسکولک ….رستم آباد رودبار و منجیل و لوشان را به حاشیه برده است …؟! مردم در تامین مایحتاج خویش با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند .دسترسی به مراکز بهداشتی و بیمارستان و بازارو…را سخت کرده است ؟! اهالی عمارلو و رحمت آباد با وجود آن همه پتانسیل اقتصادی و نیروی مستعد و تحصیلکرده در محرومیت بسر میبرند ؟ از همه مهم تر بعلت تک محصولی زیتون با وجود بازار بسیار غنی آن در کنار جاده که ارتزاق مردم بدان وابسته است با وجود این همه بیکاری و فقر …و عبور آزاده راه با همان علتی که گفتیم اقتصاد این منطقه در حال فروپاشی است .اگر صرفا به اهمیت اقتصادی راه آهن و آزاد راه بنگریم و به عوارض ناشی از آن که شهرستان رودبار را از حیث دچار مشکلات فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی کرده است توجه نداشته باشیم چه بسا که در آینده باعث بروز فاجعه ای مهم تر باشیم .
جناب آقای روحانی قطار زندگی مردم استان گیلان خصوصا شهرستان رودبار را که در معرض تهدید است را دریابید….
پس از وقوع زلزله دلخراش 31 خرداد 1369 که بیش از 50 هزار نفر را به کام مرگ کشاند هنوز آثار و تبعات ناشی ازآن دامنگیر این مردم است .
خیلی عظیمی از این مردم مهاجرت کرده اند و بیکاری و ورشکستگی کارخانجات مزید بر علت می باشد.از جاذبه های گردشگری که بتوانیم مسافران را به داخل شهر بیاوریم خبری نیست؟!
تنها امید این مردم محصول زیتون و بازار آنست که بخش عظیمی از نیروهای جوان را بخود مشغول کرده است .تنها ممر درآمد مردم این شهرستان زیتون میباشد .متاسفانه این محصول با توجه به اینکه قدمت چند هزارساله در این منطقه دارد حال خوشی ندارد و…
آقای روحانی اگر در قطار نشستید دستی که مردم برایتان تکان می دهند را نبینید به چهره این مردم خوب بنگرید که دستشان را برای کمک دراز کرده اند .امیدواریم که در این سفر برای گیلان و شهرستان رودبار تصمیماتی اتخاذ کنید تا در آینده از حضرتعالی به نیکی یاد کنند.

بابک قلیزاده دارستانی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار