معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رودبار

اختصاص 380 میلیارد تومان تسهیلات در سال آینده به وزارت ورزش و جوانان

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 28 فوریه 2019 | 08:54 ق.ظ
اختصاص 380 میلیارد تومان تسهیلات در سال آینده به وزارت ورزش و جوانان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رودبار از اختصاص سیصد و هشتاد میلیارد تومان تسهیلات در سال آینده به وزارت ورزش و جوانان خبر داد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمدمهدی تندگویان در اختتامیه دوره توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد جوانان در حوزه کسب و کار روستایی که در شیرکوه […]

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رودبار از اختصاص سیصد و هشتاد میلیارد تومان تسهیلات در سال آینده به وزارت ورزش و جوانان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمدمهدی تندگویان در اختتامیه دوره توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد جوانان در حوزه کسب و کار روستایی که در شیرکوه رودبار برگزار شد گفت: در سال آینده صد میلیارد تومان اعتبار ستادی به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافته است که افزایش دو برابری دارد ولی برای جوانان که 26 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند عدد بزرگی نیست که امیدواریم وزارتخانه های دیگر به ویژه در بخش اشتغال وزارت ورزش و جوانان را کمک کنند
وی افزود: در بخش تسهیلات فنی و اعتباری هم امسال صد و چهل میلیارد تومان پرداخت کردیم که سال آینده دو برابر می شود.
تندگویان یادآور شد: امسال در حوزه ازدواج پانزده هزار میلیارد تومان وام ازدواج به یک میلیون نفر در کشور پرداخت شده است که سال آینده با افزایش سی میلیون تومانی وام ازدواج، دولت سی هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد کرد.
وی هدف از برگزاری دوره های توانمند سازی سازمانهای مردم نهادرا ایجاد یک شبکه تخصصی در بین تشکلهای کارآفرین حوزه جوانان دانست و گفت: دبیرخانه این شبکه تخصصی به گیلان داده شده است که خوب پیش رفته است.
تندگویان افزود: دوره های توانمند سازی را تحت پوشش کارگاههای آموزشی برای اعضاء تشکلهای کارآفرین از سراسر کشور برگزار می کنیم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در کشور حدود 2200 تشکل داریم که در عرصه های مختلف کار می کنند، حدود 300 تشکل صرفا در حوزه کارآفرینی مشغول هستند که در این دوره ها سعی می کنیم یک شبکه تخصصی به وجود بیاوریم که ایجاد ارتباط بین همدیگر یک شبکه هم افزا را برای رونق کسب و کار ایجاد نماید.
تند گویان افزود: در دوره دو روزه کسب و کار روستایی شیرکوه رودبار، اعضاء تشکلها آموزشهایی را در این حوزه دیدند که امیدواریم وقتی به شهرستانهای خود بر می گردند بتوانند از دوره های گذرانده شده بهره مند گردند.
وی همچنین گفت: امسال از مجموع صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت صدو چهل میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت شده است که بانک رسالت با تسهیلات پرداخت شده به صورت مستقیم تا تا امروز هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است و صندوق کارآفرینی امید هم طرح های تشکلها را دریافت و تا سقف صد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می نماید که این برای نخستین بار است که در وزارت ورزش و جوانان انجام می شود.
تندگویان یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان مدعی و عهده دار اشتغال جوانان نیست ولی به عنوان کمک به تشکلها همه فعالیتهای ما در حوزه جوانان هم افزایش و هم رونق اشتغال است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار هم توانمندسازی، سازمان های مردم نهاد و جوانان را سه مقوله و عبارت بسیار مهم بر شمرد و گفت: توانمندسازی جامعه فرآیندی پویا و فراگیر با هدف ایجاد تغییرات مناسب در کلیه ابعاد و جوانب زندگی افراد، خانوارها، گروه ها و اقشار اجتماعی است.
علی اکبر پور علی یکی از پیش شرط های محوری در شکل گیری و تکامل فرآیندهای توسعه پایدار را وجود برنامه ها در جهت توانمندسازی گروهها و افراد به منظور مشارکت در تحق اهداف درازمدت و میان مدت توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست.
وی گفت: نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک و پرتلاش و با احساس نقش موثر در پیشرفت جامعه دارد و یکی از راههای ترقی و پیشرفت کشورها سرمایه گذاری روی جوانان و آینده است.
پور علی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر ایجاد انگیزه و توانمندسازی جوانان با همدلی خانواده ها و همراهی موجب مشارکتبیشتر در فعالیتهای اجتماعی است و مهم ترین دستاورد آن ارتقاء سرمایه اجتماعی در فردای ایران توسعه یافته و سربلند است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گفت: سازمانهای مردم نهاد بازوی توانمند دولت برای توسعه و مشارکت سه گروه دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی است.
پورعلی یادآور شد: روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تبلور حضور گروه های مردم نهاد بود چرا که باور به سرمایه اجتماعی رویکرد اصلی دولت است و دولت به نقش تاثیرگذار مردم در قالب تشکل ا اعتقاد دارد و سرمایه اجتماعی در اجتماعی سازی طرح تحول سلامت، اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است.
وی افزود: با توجه به نقش سازمان های مردم نهاد در تصمیم سازیها و تصمیم گیریها توسعه و بالندگی کشور طرح های توسعه ای بدون مشارکت مردم میسور نیست.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خاطر نشان کرد: 14گروه مردم نهاد در حوزه های زیست محیطی، مشاوره، آموزش و مهارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورزش و خیریه در رودبار فعالیت دارد
وی اظهار امیدواری کرد: در نهادینه کردن مشارکت دادن مردم در امور از اجرا، نظارت تا هدایت و راهبری گام های موثری برداشته شود.
همچنین در این مراسم از تشکلهای برتر تجلیل شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار