امیدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رودبار خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزش و ترویج نوین مرتعداری با حضور نمایندگان ۶۳ مرتع شهرستان رودبار

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 فوریه 2019 | 19:03 ب.ظ
برگزاری کارگاه آموزش و ترویج نوین مرتعداری با حضور نمایندگان ۶۳ مرتع شهرستان رودبار برگزاری کارگاه آموزش و ترویج مرتعداری و جلسه پرسش و پاسخ در شهرستان رودبار   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، امروز با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار و جمع کثیری از دامداران پیشرو و نمایندگان 63 مرتع کارگاه یکروزه آموزش روش های نوین مرتعداری توسط این اداره ،در مصلی […]

برگزاری کارگاه آموزش و ترویج مرتعداری و جلسه پرسش و پاسخ در شهرستان رودبار

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، امروز با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار و جمع کثیری از دامداران پیشرو و نمایندگان 63 مرتع کارگاه یکروزه آموزش روش های نوین مرتعداری توسط این اداره ،در مصلی شهرستان رودبار برگزار گردید.

 

 

در این کارگاه بر لزوم مشارکت دامداران برای تهیه طرح های مرتعداری، رعایت ظرفیت چرا، حفاظت از مراتع در برابر دام غیرمجاز، آتش سوزی مراتع و جنگلها، تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید گردید.

 

همچنین از دامداران خواسته شد تا در هر مرتع حداقل دو نفر را بعنوان نماینده معتمد خود انتخاب نمایند و نحوه انتقال پروانه ابطال و صدور پروانه چرا برای دامداران تبیین گردید.

 

در جلسه مذکور ،مسائل دیگر از قبیل بیمه مراتع، لزوم برقراری بیمه بازنشستگی برای دامداران و چوپانان زحمتکش، رعایت موازین فنی مراقبت از درختان جنگلی در شاخه زنی ها، معرفی و شناسایی متخلفین و عاملین ایجاد حریق در عرصه های منابع طبیعی ،مشارکت داوطلبانه مرتعداران در فعالیت های قرق و خرید نهاده های مرتعداری و انجام امور آبخیزداری و اصلاح نژاد دام های سبک و…نیز مطرح و اطلاع رسانی گردید.

 

جلسه کارگاه مرتعداری برای نخستین بار در سطح شهرستان به صورت چهره به چهره بین رییس اداره و دامداران برگزار شد و به نقل از خود دامداران بسیار صمیمانه بوده است.

 

در پایان رییس اداره منابع طبیعی از دامداران خواست تا در صورت بروز هرگونه مشکل اجرایی در مراتع با اداره خود تماس بگیرند تا در حد امکانات برای رفع مشکل اقدام شود‌.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار